Började morgonen med att handla petunior och kantlobelior. Sedan for jag hem och började rensa ogräs i rabatterna. En stund senare åkte såpåsarna fram och tillslut kom jag ihåg att peta ner växterna jag köpt på morgonen. Det blev en heldag i trädgården med 2 arter planterade och 14 sådda arter.
Ciczi
Österläge
03-05-2008, 18:31
Vad kul Ciczi! Låter härligt att få så mycket gjort! Antar att ni har lika fint väder som vi? Här i Göteborg är det 15-20 grader o sol, nästan varje dag nu... Sååå härligt!! Hoppas det håller i sig - gärna tills jag är frisk från halsflussen o kan njuta av det oxå...
Hej !
Jag har också hållit på i trädgården hela dagen. Grävde upp ett land runt vår lilla en. Fyllde på med planteringsjord och planterade Dahlior där. Får rusa ut och täcka med tidningar om det tänker bli frost. Radade kantstenar runtom. Ett större land hade vi haft vår granne med frontskopa att gräva. Fyllde på det också och satte dit Gladioluslökarna som hade varit frostfritt över vintern. Sedan har jag sått perenna Vallmo, fyllt på med trädgårdsmylla runt lite buskar och Sumpliljor, gallrat bland Jättebalsaminplantorna, planterat en Bellis, flyttat ut krukor med förplanterade Begonior och Anemoner ur garaget, rensat och vattnat. Nu blir det SOFFAN !
Hälsn Tepa
Jo Vi har haft kanonväder hela dagen.

Trist att ha halsfluss.

hoppas att du är frisk snart uteplatsen. :-)
Nu ska jag hålla kväll!
Ciczi
Österläge
04-05-2008, 19:59
CITAT (Ciczi @ 03-05-2008, 21:23)

Nu ska jag hålla kväll!
Ciczi
"Göra kväll" kallar vi det, men jag trodde det var ett norsk uttryck, ingen av mina kompisar som säger det... Kanske kommer från Danmark från början? Via Skåne menar jag...
Anna i Åkarp
04-05-2008, 20:02
Jag ska också göra kväller nu efter en lång dag med staketbygge, oljning och allmänt trädgårdspyssel.
("Göra kväller" sa vi i Gästrikland när jag växte upp, men här i Skåne har jag inte hört det.)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.