Tosan
I eftermiddag när jag var ute och tittade till rosorna bakom garaget så såg jag nåt som rördes i ögonvrån. Vänder mig om och får se ett gräsandpar som äter resterna från fågelbordet. Smög mig in och hämtade ett fat med färska frön och fick gå ca 1½ meter ifrån dem innan de började dra sig undan. Så stod vi på bron och tittade på dem medan de knallade runt på vår tomt och sedan in på grannens. En stund senare ser vi hur de simmar längst ner på tomten där vi har översvämning.
Efter det har de varit och ätit frön flera ggr, och vi har varit och gått runt där de simmat, de är inte det minsta rädda för oss. Hoppas bara vattnet försvinner innan de får för sig att bygga bo här hos oss, för den där fina dammen försvinner i tomma intet vilken dag som helst...

Men fina är de iaf! smile.gif

[attachment=17718:100_0605klippt.jpg]
Myosotis
Alltid kul med besök! smile.gif I parker bli de ibland så tama att de äter ur handen. Och visst är gräsänder jättevackra, de flesta tar sig sällan tid att titta på dem bara för de är så vanliga.
Tosan
Ja jag tycker om dem, både för att de är fina och för att de är så pass orädda...
Nu hoppas jag bara att vattnet försvinner fort så de kan hitta sig en lämpligare bostad, de var här både igår och idag.

Vet nån var de brukar bygga bon och hur? Har liksom aldrig lagt märke till det tidigare, men det kan nog va läge att hålla utkik så de inte boar här, det är nog inte så lämpligt för dem.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon