Full version: Knopp
svennis
Nu är det knopp på Pimpinellerna, R. Spinossisima, i år också.
Ålandsrosen är tidig

3 005.JPG

Kajsa
Ni är allt före där nere i Skåne, tittade på Mary Queen of Scots och William 111 idag och dom har vecklat ut sina blad men inte mer, vi fick inget regn heller i veckan.
renate
Mina 2 kanelrosor har knoppar,men det är lite fusk,de har stått i växthus i krukor,nu står de ute,även Mrs John laing har en knopp.också hon i kruka i uterummet men ut nu.Pimpinellerna har precis fått lite blad,men nu går det fort tills de blommar.
noranettan
Här är pendulinan i knopp och slår not ut till helgen - ovanligt tidigt. Men några spinosissimaknoppar, det dröjer ett tag till.
AnnammA
Jag var och tittade till Wramsgunnarstorpsrosen(numera "American Beauty")och jag såg yttepytte små blomknoppar. Tidigt!
Helenavborg
Också här är det knopp på alla pimpineller, dessutom på Wasagaming, Frühlingsduft, Frühlingsanfang, och Rosa hugonis. Hjälp! Det går för fort, men med över 20 grader i en vecka kan man väl inte vänta sig annat!
Kanske tur att det ska bli svalare nästa vecka.
AnnammA
Ja, jag tycker också det går lite snabbt här nere i värmen...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon