CITAT (Mia_sund&glad @ 06-05-2008, 10:41)

Ursäkta mig Ulrika, men jag tycker inte att det är en bra dokumentärserie där man offentligt förnedrar och vinklar program så att människor ska framställas i dålig dager, oavsett vilken tro de har? Det är elakt att göra så....
Hm... nu jag är inte riktigt med.. vem och på vilket sätt framställdes denna/dessa i dålig dager i programmet? Killen som utövade Falun Gong tycker jag inte framställdes i dålig dager iallafall, han fick ju förklara lugnt och stilla hur han tror och tänker. Möjligtvis framställdes de styrande i Kina och det kommunistiska partiet i lite dålig dager eftersom det påpekades i programmet att de förbjuder religionsutövning och man tydligen inte får vara troende om man ska vara med i partiet. Men jag uppfattade faktiskt inte att någon blev förnedrad. Hur menar du?
CITAT (Mia_sund&glad @ 06-05-2008, 10:41)

Molly, känner du till något om kinesisk akupunktur? Jag tänkte en gång satsa på att bli kinesisk läkare då jag insåg vad insiktfullt deras medicinska tänkande var. Helhetstänkande.
Du frågade visserligen Molly men jag har mycket bra erfarenhet av akupunktur. Min sons gudfar är utbildad i kinesisk medicin och har behandlat både mej och mins sons far, bland annat med akupunktur många gånger med mycket gott resultat. Han har tillockmed hjälp mej med av avsluta en oönskad graviditet i ett mycket tidigt skede vilket besparade mej mycket smärta - både fysiskt och psykiskt.
Edit: Läste nu att du tydligen trodde att jag ljög när jag skrev att jag skulle titta ppå programmet för första gången igår. Varför skulle jag ljuga om det? Jag hade faktiskt inte tid att se reprisen i helgen så jag såg det på webben igår. Det var inte så snällt av dej att anklaga mej för att ljuga.