Housemouse
Hej!
Någon som vet vad detta är. Den första bilden utgår jag från att det är ett ogräs för den finns överallt...
Och den andra bilden är något som finns precis utanför trädgården i 3-4 exemplar lite spridda.

[attachment=17754:ogräs.jpeg]

[attachment=17755:okändväxt.jpeg]

Hoppas någon kan hjälpa mig!
Blåbärsblad
Nr 1 = Svalört
Nr 2 = Jag gissar på Lilja. Om du hittar små rödsvarta liljebaggar på bladen kan du vara helt säker på att det är en Lilja... De har nämligen börjat komma nu, de små rackarna... sweatingbullets.gif
*Stintan*
2 kan vara en kejsarkrona.
Housemouse
Tack för ditt snabba svar!!
Trevlig kväll!
Blåbärsblad
Du har nog rätt Stintan43! Det ser mer ut som en Kejsarkrona, den är för stor för att vara en lilja...
Lilla Sibirien
Bild 1: Svalört, och de blir bara fler och fler för varje år som går, tills de täcker stora områden, de vissnar såsmoningom ner och man ser inget mer av dem. Men nästa år är de dubbelt fler.
ingrid fuxwall
Har liljan en gul lök blir det en väldigt fin lilja - har själv varit i väg och stulit några sådana
CillaM
Liljan är nog en krollilja för de har gula lökar, favoriterna bland liljor hos mig smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon