Full version: Bergfelts trädgård
Solstorm
Det nämndes i någon tråd att det skulle vara någon sammankomst i Bergfelts trädgård på lördag. Hittar inte det inlägget nu. Är det någon som vet vad och hur dags?
Lars-Olof Arvids
Nu på lördag (10/5) kl 11-15 är det trädgårdsfest i Bergfeltska trädgården i Kungälv. Det blir musik, café och växtmarknad. Arrangör är Kungälvs trädgårdsförening i samarbete med Nordiska folkhögskolan och Vuxenskolan. Jag ska vara med och sälja växter. Ska vi ha en träff med Odlaklubben?

Olle
*Ulrica*
Det var på den sammankomsten som idén till Odlaklubben Väst uppstod förra året! Jag gjorde flera fynd där som växer jättefint här nu. Jag är särskilt glad för en aklejruta jag köpte då det visade sig att inget av mina frön grodde samt en nätnäva med otroligt fina blad!

Jag vet inte om jag kan/vill dyka upp. Ska försöka klämma in Liseberg i helgen också...
Eva i Höga
Har varit bortrest så jag har inte sett detta inlägget tidigare men så här är det:
Trädgårdsfest i Bergfeltska trädgården, Kungälv, 10 maj kl 11-15.
Växtförsäljning, hantverk, trädgårdsdesign, poängpromenad, lotterier, café.
Arrangörer är Kungälvs trädgårdsförening, Nordiska folkhögskolan och Studieförbundet Vuxenskolan.

De som har växter och vill sälja är jättevälkomna men kontakta mig gärna innan.
Lars-Olof Arvids
Eva, tack för rättelsen! I programmet jag har fått står det "drop in från kl 14" men eftersom du är med och arrangerar har du säkert rätt! smile.gif

Olle
Eva i Höga
Ja, tydligen gick det ut fel tider i början men det ska vara kl 11-15. Du är välkommen Olle! Och alla andra också givetvis!
*Ulrica*
Jag kommer! Jag gjorde så fina fynd förra året så jag vill inte missa detta. Kanske bäst att komma tidigt... naughty.gif

Sedan ska jag till Liseberg. Jag ska vara med och fläta pil klockan 16! Detta har jag drömt om i många år att få lära mej! Det finns platser kvar, se länk och info nedan:

Fläta din egen växtkon pris 250:- f.m. Kl. 12.30-15.00 e.m. Kl. 16.00-18.30. Bokningen gäller endast när ni fått bekräftelse med bokningsnummer. Erlandsson P AB Pil & Anläggning 0707 38 62 98
Även längre kurser på Nääs. Kolla länken, massor av fina grejer kan man fläta i pil!
Eva i Höga
Ulrica, så roligt att du kommer och vi får träffas igen. Har du med dig några växter?
Jag ska också försöka hinna med Liseberg under helgen, konstigt att allt kommer på en gång.
Pilflätning är nog roligt, har en kompis i föreningen som var med på det förra året och hon pratar om det fortfarande. Men på lördag hinner jag inte med det. Vi kommer nog att ha en kurs i föreningen i höst så jag får vänta till dess.
*Ulrica*
CITAT (Eva i Höga @ 07-05-2008, 09:16) *
Ulrica, så roligt att du kommer och vi får träffas igen. Har du med dig några växter?
Nä, jag tar nog inte med mej något den här gången. Däremot ska jag kolla efter mera myskmadra (din växer jättefint men jag vill ha mer!), enfärgat gröna hostor, mera jättedaggkåpa och andra skuggväxter.
Eva i Höga
Då tar jag med myskmadra så du inte blir utan. Jag har enfärgat gröna hostor också, hoppas jag hinner gräva upp dem till dess (har mycket omkring mig nu) annars får du av mig en annan gång.
*Ulrica*
CITAT (Eva i Höga @ 07-05-2008, 10:11) *
Då tar jag med myskmadra så du inte blir utan. Jag har enfärgat gröna hostor också, hoppas jag hinner gräva upp dem till dess (har mycket omkring mig nu) annars får du av mig en annan gång.
kompiskram.gif Kan jag ta med mej något i utbyte? Jag har tex. massor av småplantor av en låg, vit Echinecea purpurea 'Baby Swan White'.
Eva i Höga
Ja, det vill jag jättegärna ha!!
und
Detta låter spännade. Var i Kungälv ligger Bergfeltska trädgården?
Ulrica, Jättedaggkåpa har jag en hel del som har frösått sig. Det kan du få, när du hälsar på hos mig.
ingrid fuxwall
CITAT (und @ 08-05-2008, 22:13) *
Detta låter spännade. Var i Kungälv ligger Bergfeltska trädgården?
Ulrica, Jättedaggkåpa har jag en hel del som har frösått sig. Det kan du få, när du hälsar på hos mig.

Om hon inte kommer hit först för här finns det massor
Lars-Olof Arvids
Bergfeltska trädgården ligger vid Västra gatan, åt Kungälvs kyrka till.
På mitt bord kommer det bl a att finnas dagliljor, storklockor, kungsmynta, isop, spikklubbor och pelargoner.
Det ska bli kul att träffa några av er igen! smile.gif

Olle

Eva i Höga
Olle, bra att du svarar på frågor, jag hinner inte gå in på forumet så ofta nu. Bergfeltska trädgården ligger ca 100-200 m från kyrkan. Man kan inte parkera på gatan för det är avstängt under festen så parkering får man försöka hitta vid kyrkan eller fästningen.
und, du är välkommen och ta gärna med dig några växter som du har över.
Ska bli kul på lördag och vädret blir ju kanon.
Hoppas vi får se några fler odlaiter och alla är välkomna!
*Ulrica*
und, ingrid: Vi får kanske ha en trädgårds-rundtur i sommar!!! tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon