Fick sticklingar av pappa på en doftpelargon (åtminstone doftade den massa gott). På lappen hade han skrivit "apricot". När jag googlar verkar det inte finnas en doftpelargon som bara heter så.
Heter den enbart apricot?
[attachment=17808:IMG_5842.JPG]
Lemonne
05-05-2008, 13:00
Bladen ser ut som om det skulle vara en Stjärnpelargon. Det kan inte vara en stjärna som doftar??
Ingen aning.
Lemonne
05-05-2008, 13:10
Efter att ha googlat lite ser det ut som att Apricot är en stjärnpelargon, men jag kan inte hitta något om att den ska dofta också. Däremot vet jag att det finns t.ex. Änglapelargoner som doftar också, har själv en sådan som doftar citrus.
Kolla
här - ser det ut som samma?
Bladet väl väldigt likt, mest likt av alla på sidan. Dock har jag inte sett den blomma.
Jag får väl helt enkelt skriva apricot, och sedan återkomma när jag fått den att blomma!
Är det något särskillt man ska tänka på med stjärnpelargoner?
idipidi
06-05-2008, 12:53
Det är inte så att den bara luktar pelargon då?

Alla pelargoner luktar ju. De flesta brukar väl inte vara sådär jätteförtjusta i pelargondoften, men det där med doft är ju väldigt individuellt.
Emma i Skultuna
06-05-2008, 14:17
Apricot är en stjärnpelargon. Stjärnpelargonerna har ingen speciell doft, utan doftar mest som pelargoner brukar.
Behandla den som du brukar sköta vanliga zonalpelargoner.
Fräckt, då har jag väl en apricot stjärnpelargon.
Jag luktar på den hela tiden, luktar görgott. Luktar på andra vanliga pellisar, å de luktar lite olika allihopa förutom en som inte luktar alls. Jag kanske bara har känsligt luktsinne och gillar dofterna. =)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.