Noak
Nu har jag grävt i mitt trädgårsland i flera dagar och rensat bort/kastat små fina plantor av alla möjliga perenna växter jag en gång planterat in:

Hjärtstilla, myskmalva, myntor, stockros, johannesört, libbsticka, oregano m.fl.

Ska jag göra som man gjorde med äpplen i min barndom, när man hade för mycket, "ställa ut på bron"?

Jag kan inte skicka, så jag vänder mig till norrhälsingarna som kanske har vägarna förbi nångång.

Om nån är intresserad- PMa mig så sparar jag lite av överflödet istället för att slänga bort det...
Wilmer
-cry-.gif Släng in det på nästa buss söderut så kapar jag den när den kommer förbi vettja flirting.gif
embees
CITAT (NIKEN @ 05-05-2008, 13:35) *
Nu har jag grävt i mitt trädgårsland i flera dagar och rensat bort/kastat små fina plantor av alla möjliga perenna växter jag en gång planterat in:

Hjärtstilla, myskmalva, myntor, stockros, johannesört, libbsticka, oregano m.fl.

Ska jag göra som man gjorde med äpplen i min barndom, när man hade för mycket, "ställa ut på bron"?

Jag kan inte skicka, så jag vänder mig till norrhälsingarna som kanske har vägarna förbi nångång.

Om nån är intresserad- PMa mig så sparar jag lite av överflödet istället för att slänga bort det...

Det vore väl synd att kasta. Sätt ut dem så kan åtminstone andra plocka med sig om de vill ha.

Här i Sjöbo ska vi i trädgårdsföreningen ha växtmarknad den 18 maj. Tills dess gräver jag upp frösådda plantor av Echinacea (röd rudbeckia), borstnejlika (svartröda blommor), luktvioler, Kermesbär, vita löjtnantshjärtan, digitalis, små oranga vallmor, lungört-både röd och med brokiga blad, bergklint och mycket annat. Dessa planterar jag i krukor och de tänker jag sälja på växtmarknaden.
Där tänker jag även sälja överskottet på mina frösådder för året, det är blandat med både perenner och ettåringar.
Hade jag inte haft den möjligheten så hade jag annonserat på Blocket. Där sålde jag mängder med jättestora Dahliaknölar i höstas. Jag skickade INTE, utan köparna fick hämta dem hemma hos mig.

Några plantor sparar jag och de tänker jag dela med mig till de som kommer och hälsar på. blomma.gif
lillvilda
jisses vad jag önkar att jag bodde närmare dig biggrin.gif rose.gif då hade jag stått där på bron redan. Här är allt "ogräs" av den sorten välkomna. Bara gården blommar är jag nöjd rose.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon