Thé
Jag fick min leverans av rosor och planterade dem i helgen, och två av rosorna hade blad medan tre bara var som gröna pinnar.

Nyfiken som jag är undrar jag naturligtvis vad som har gjorts med de gröna pinnarna? De hade flera grenar och särskilt Geoff Hamilton var riktigt kraftig, men de rosor jag redan satt i trädgården har ju fått nya skott för länge sedan. Hur kan det finnas gröna pinnar utan blad så här års?

Ska bli mycket spännande att se vad det blir av dem! Särskilt som jag inte klippte av en enda rot som jag just har läst att man ska göra... whistling.gif
ingrids
Om jag inte minns fel har de bott i kylrum - det är därför de inte fått blad än.
Kajsa
Rosorna hämtar sig snabbt i fin jord och mycket vatten, barrota rosor brukar det inte vara något problem med, dom är snart ikapp rosorna i trädgården. Dom har haft en " snäll vinter " i kylrummen, bara några plusgrader troligen.
Thé
Det är väldigt spännande! Än har det inte hänt ett dugg, men det har bara gått fyra dagar tongue.gif
Värst vad jag är otålig!

Ska jag vattna varje dag nu när det är soligt? Hittills har jag vattnat varje dag eftersom jag planterat annat, men idag hoppade jag över.
Kajsa
Vattna en ggn i veckan om det är torrt, det räcker.
Rosorna har bara få sugrötter i början, så man ska inte vattna för mycket.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon