Full version: papperskrukor
katah
Jag har gjort några år papperskrukor och tyckt att det fungerar bra.

Men i år har jag förmodligen tryckt massa papperskrukor för tätt ihop i lådorna, för pappret mjuknar upp och går sönder när man försöker flytta på dom !

Jag tror att jag får faktiskt plantera om ett par hundra plantor till plastkrukor i stället för det är bara så tråkigt att hantera denna sörja av papper och jord och rötter.
ingrids
Jag har funderat på att skaffa papperskrukssats men jag tror att jag ombestämmer mig ... Lider med dig och din sörja.
Anki V
Kan du inte bara låta dom stå..... papperet från krukorna försvinner av sig själv.

Det är ju snart tid att sätta ut och själv har jag flera brätten med plantor som jag bredskolat. Det är enda chansen för mig att få platsen att räcka till. Att rötterna växt in i varandra och måste "dras" isär verkar plantorna inte bry sig om.

/Anki
kupol
Hur gör man papperkrukor, tar man tidningspapper eller ...?
katah
De som jag planterar själv ska få stå kvar i i papperskrukor, men är ett par hundra som jag tänkte sälja och det ser inte snyggt ut med halvtrasiga papperskrukor.

De verkar fungera om man har dom lite luftigt, så att de inte nuddar varandra. Då håller krukorna.
Men den kända platsbristen gjorde att jag satte papperskrukorna tätt i en stor låda.

Jag tror att jag köpte min krukmakare från Runåbergs fröer, Kupol du kan kolla där googla på krukmakare.
Som sagt jag har använt min flera år och varit nöjd, men det blir bara fler och fler plantor varje år och det går som sagt inte knuffa dom tätt ihop sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon