mollys_matte
Rensar och grejar i mina rabatter och har då klippt höstastern som blommade så fint i höstas, och då upptäckt att det nästan verkar som det bara är den yttersta ringen på plantan som växer.
kan man gräva upp hela planta och dela den så de "döda" delarna försvinner oc hman sätter de andra tätare?!

jag har gjort så med en hemskt sliten kärleksört... Har haft det i in radhusträdgård, då med små "vanliga" rötter... Den jag nu grävt upp hadegigantiska grova rötter ungefär som lupinerna jag inte verkar bli av med slap.gif
Måste vara en jättegammal kärleksört, eller blir de sådär om man itne flyttar runt med dem, med grova rötter och mycket "dött" i plantan?
ingrids
Visst kan du dela plantan - det är det som rekommenderas när den blivit tom i mitten. Fast du bör nog behandla de avdelade bitarna som nya plantor och inte sätta för tätt - de lär växa till sig fort nog.
mollys_matte
Är det samma med kärleksört?
Den är numera i många små delar (så mycket halvruttna rötter emelllan) kan man sätta dem lite mer samlat, för den växer väl inte så fort?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon