susanneedgren
Har precis fått mitt växthus färdigbyggt.

Men vad ska jag odla i det?

Självklart ska jag ha den obligatoriska vinrankan, mina små plantor som jag drivit upp men vad kan jag odla mera?
När plantorna fått flytta ut kommer det att bli tomt!

Jag förstår att detta är ett lyxproblem eftersom dom flesta undrar hur dom ska få plats med allt. blush.gif

Men jag har ingen koll på vad som GÅR att odla i växthus.

Tacksam för förslag

/Susanne
Digger
Jag tänkte iallafall odla tomater! Sen skulle det vara kul med lite exotiskt som vindruva och fikon. Apelsinträd kanske? Gurka men det är kanske svårt men man kan ju prova. Pumpa? Pelargoner såklart.
susanneedgren
Fikon! Det vore kul att testa. Måste försöka få tag på en planta.

Tomater har jag tänkt mig att ha, sen var jag och handlade i går och det blev paprika, chili, melon och kapkrusbär. Är ingen pelargonfantast men ska försöka leta reda på några snygga sorter.

susanneedgren
Ja så här en säsong senare så kan jag säga att man kan odla det mesta i växthuset.

Jag hade vindruvor, kiwi, snacksgurka, björnbär, miniauberginer, tomater i massor av sorter (jag drunknade i princip i tomater), kapkrusbär, paprika och chili. Jag har säkert glömt massor men produktivt vad det!

I år ska jag försöka att begränsa mig men det vet man ju hur det brukar gå!

biggrin.gif
Digger
CITAT (susanneedgren @ 14-04-2009, 19:00) *
I år ska jag försöka att begränsa mig men det vet man ju hur det brukar gå!

Kul! Jag hade tänkt prova vattenmelon och majs i år, har redan plantor på gång inomhus.
susanneedgren
Glömde ju för sjutton att jag hade meloner i växthuset.

[attachment=33344:DSC00005.JPG]
ABCiV
Jag skulle så gärna oxå vilja testa både vindruvor och melon. Men det får bli nästa år!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon