krellus
...eller inte...

Pojke A: ett års sluten ungdomsvård
Pojke B: ett års sluten ungdomsvård
Pojke C: frias
Pojke D: ett års sluten ungdomsvård
Pojke E: frias (tidigare ungdomsvård

En kille blev totalt söndersparkad och blev bara 16 år... är inte ett liv mera värt????

Skandal!
Aqvakul
stjärnadvokater?
Ralf
ja inte mkt till straff o minst en av dem är ju inblandad i flera rättegångar....
Piccante
CITAT (krellus @ 06-05-2008, 12:14) *
...eller inte...

Pojke A: ett års sluten ungdomsvård
Pojke B: ett års sluten ungdomsvård
Pojke C: frias
Pojke D: ett års sluten ungdomsvård
Pojke E: frias (tidigare ungdomsvård

En kille blev totalt söndersparkad och blev bara 16 år... är inte ett liv mera värt????

Skandal!

thumbdown.gif jag tror inte att strängare straff automatiskt leder till lett bättre samhälle men det måste innebära några konsekvenser för de som tar livet av andra! Om ekonomisk brottslighet och andra "lindrigare" brott kan ge längre fängelse så är det något galet.
krellus
Ja, det är ju ta mig tusan värre att fuska med deklarationen än att ta livet av någon. Sjuuuukt...
*Stintan*
Kan bara säga BEDRÖVLIGT!!!
Aqvakul
Är det inte så att detta är pojkar från "välbärgde" familjer i en "fin" stadsdel i Stockholm.
Man kan ju spekulera i hur utfallet blivit om förövarna hetat Ali, Mohammed och Hussein och kommit från Alby?
Ralf
CITAT (Aqvakul @ 06-05-2008, 17:59) *
Är det inte så att detta är pojkar från "välbärgde" familjer i en "fin" stadsdel i Stockholm.
Man kan ju spekulera i hur utfallet blivit om förövarna hetat Ali, Mohammed och Hussein och kommit från Alby?

Av dom fem urspungliga åtalade så
nr 1 engelskt efternman dömd
nr 2 utländsk efternman dömd
nr 3 svensk dömd
nr 4 svensk (med känt förlagsnamn) frikänd
nr 5 spanskt efternamn(?) frikänd

Däremot kan man nog med gott fog säga att det inte är några "vanliga" invandrare från sthlms slum. Så Aqvakul, jag ger dig nog rätt vid närmare eftertanke.
Eva-Helene

Just precis! Eller om offrets pappa tillhört Sveriges 100 förmögnaste.....eller varit diplomat.
LadyG

Jag tror nog du kan ha en poäng.

Jag hörde just på nyheterna att de SÄNKT straffet!

Jag blev så upprörd att jag nästan satte kaffet i halsen.

Silbersky snackar om att det är onaturligt för en ung pojke att sitta i fängelse eller vad den nu var han yrade om på TV:n. Jaha, så det är naturligt att de sparkar ihjäl nån och kommer undan med det??
mogge92
Med stjärnadvokater kommer man långt! biggrin.gif ett år är ju inget straff för f*n
LadyG
CITAT (mogge92 @ 06-05-2008, 20:34) *
Med stjärnadvokater kommer man långt! biggrin.gif ett år är ju inget straff för f*n

Näe, verkligen inte. Alldeles för lite.

Du som har rätt ålder mer eller mindre, visst förstår väl du och dina jämåriga att det är farligt att sparka i huvudet? Jag har för mig Silbersky hävdade att de i ungdomligt oförstånd inte förstod hur farligt det var, det de gjorde när de sparkade. Det tror jag inte ett ögonblick på, fast jag kanske har tokfel? Hur ligger det till egentligen?

Stackare, nu får du svara för alla i din ålderskategori igen biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon