Thé
Hej!

Är det någon som har en bild på en fullvuxen Chloris där man ser växtsättet och formen? Jag behöver en buske av något slag bakom en liten praktrhododendron och funderar på Chloris, ifall det ska vara en ros, men jag har svårt att hitta bilder där man ser hur busken ser ut. Växer den vackert?
svennis
Hej, har den men giter inte fota.
Den växer intill en Oxelhäck o är uppe på 3-4m.
Vet du att den är taggfri yes.gif
Vilken gupp tillhör den, någon som kanske inte vet/
svennis
Kajsa
Här bilder från Help me find Chloris
Rosbibeln LÅG skriver måtten 1.5 x 1.2 m, men i Skåne hos svennis det dubbla då.
Alba ros och blommar en ggn, zon 5
Helenavborg
Har ingen helfigursbild på rosen men hos mig (zon 3) blir den också mycket omfångsrik och hög. Jag klipper ner den till ca 1,3 m varje vår, annars blir det väldigt få blommor. All kraft går till tillväxten. Den växer tätt och vackert, upprätt i mitten medan de yttre grenarna är bågböjda. En underbar ros, tagglös och frisk!
Thé
Oj, det låter som om den blir lite väl stor! Jag har inte plats med något större än två meter högt och brett. Men jag hör på era kommentarer att den är väl värd att införskaffa smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon