Full version: Nya plantor ute?
cecland
Hej!

Jag fick precis plantor från Odla (fuchsia och svartöga) och har planterat dom i små krukor. Vi har 18 grader varmt här och i natt kommer det att vara ca 7. Vågar jag lämna dom ute? Eller ska man låta dom stå inne över natten? Fuchsia gillar ju inte värme och torr luft. Är det dumt att flytta dom fram och tillbaka mellan inne och ute? Och jag vill inte ha rangliga plantor. Hjälp... Vad tror ni??

/Cecilia
Fenja
Efter planteringen skulle jag försäkra mig om att de mår bra och fortsätter att växa inomhus innan jag gjorde något alls. De behöver avhärdas, vänjas vid vind och sol långsamt under kanske en veckas tid. Annars är risken att de bara tynar bort och dör.
Mvh
Fenja
cecland
Tack för tipset Fenja!
Har haft svartögonen inne på nätterna och fuchsiorna ute hela tiden. I väldigt skyddat läge. Det har varit varmt hittills, men jag håller stenkoll på väderrapporterna!! Allt ser ut att må bra.

/Cecilia
Fenja
tummenupp.gif Gott!
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon