Blev inte riktigt kär i Smarty och dom...fina men inte som Glauca...däremot hittade jag Glory of Edzell och Pimpinellrosen Single Cherry....jättefina! Hmmm, en Glauca ska jag ha...och för i år får det nog räcka...måste ha någonstans att sätta dom också, har flyttat till ny trädgård och har träningsvärk lite överallt av allt grävande i min tunga lerjord....men så roligt det är...sörjde min gamla lite när vi flyttade...men inte nu längre!!

Hoppas att jag kan få mannen att gå med på en tur till Fredriksdal bara...
Det är ju vasformen som är det vackraste tycker jag! Ända upp till nocken Svennis!! Det är klart du bor ju i zon 1...
Tror du att du kan artbestämma en ros på bild? Har en vid trappan...tänkte försöka få den bestämd när den blommar. Det är en klätterros, tror jag, den beter sig så iaf. Grannen säger att den är röd, blommar en gång och sedan brukade Edit (som bodde här förut) klippa ner den. Antagligen för att den inte skulle klättra upp på farstubron och blockera dörren

Edit band ju upp årsskotten i slutet av sommaren...det gjorde inte damen som mellanlandade före oss så den är lite bråkig i år...det är ju möjligt att det är en Flammentantz...årsskotten är riktigt grova och 2,5m långa. Har fått lov att kapa både här och där för att bla kunna komma ur bilen utan att bli "fasthållen"
Undrar om jag skulle låta den klättra upp på taket...
Här sitter jag och babblar..och jag som inte ens tycker om rosor, trodde jag

man kan väl få ändra sig !!