Full version: Osäker
Odlarinna
Jag har lukärtsplantor vilka jag har haft på balkongen på dagarna men dragit in till natten. Kan jag plantera ut dem eller är det för tidigt? Även ifall jag täcker?????? Bor i Sthlms trakten.
anne s
Läste en bra artikel i senaste Allt om trädgård. Enligt den skulle det inte daltas med luktärter. De mår bra av lite kyla. Så jag satte genast ut mina på landet med fiberduk om o tidningspapper och lite annat för extra skydd. Får se till helgen hur det gått unsure.gif
Odlarinna
Tack! Nu tar jag mod till mig och planterar ut dem.
EKLO
Jag satte ut mina i landen i torsdags - utan fiberduk (södra bohuslän). Det funkade de fyra dagar jag var där (och nätter, som var väldigt kalla). Odlar vid sommarstugan, och på fredag åker jag dit igen och räknar med att de mår hyfsat. De såg dock lite klenare ut än jag hade hoppats efter att för första gången förodlat under lysrör, men det är ju en annan sak.

mvh Eklo

160kvm stort hus
Jag bor i zon 3 vågar man så ( ja ja jag vet att jag är sen.. ) luktärtor ute i kruka nu?
Täcka med fiberduk?

buffy
På mina fröpåsar står det att luktärterna inte är känsliga för kyla. Men det är säkert trevligare för plantorna om de får ha fiberduk på sig i början, det blir ju inte så chockartat för dem.
Cathis
CITAT (160kvm stort hus @ 08-05-2008, 09:22) *
Jag bor i zon 3 vågar man så ( ja ja jag vet att jag är sen.. ) luktärtor ute i kruka nu?
Täcka med fiberduk?

Skönt jag är inte ensam, jag har inte heller satt mina luktärtor än, är också sen blush.gif

tänkte sätta mina direkt i krukor ute, av platsbrist, finns ingen plats inne längre.

Tycker vi gör ett försök 160 kvm stort hus tummenupp.gif
160kvm stort hus
Det låter bra Cathis!

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon