Annkina
Hoppas det inte är för tidigt nu, men nästan alla grannarna är igång och sår fröer så jag kunde inte låta bli jag heller även om jag tänkt vänta en vecka el två från början.

Blev både blommor och lite grönsaker. *pekar nedåt på bloggadressen*
Maria82a
Vad kul att få plantera..ska jag också göra...men inte änn..vi har bara +8 här nu... flirting.gif
Fru fet
Jag har också sått idag! Morötter och dill och fyra olika sorters sallad (ruccola, isberg, plocksallad och någon blandad sort), rädisor samt koriander. Bönor och ärtor får vänta några veckor, sen är det knökafullt i mina tre pallkragar. Sådde lite blomfrön igår också, någon slags ringblommor (låga), någonslags vallmo och sen en tredje sort som jag tror jag har fått gratis vid någon fröbeställning. Nu har jag bara ett problem: vaaar skall jag sätta mina solrosor? Och mina höga ringblommor? Och krassen? Så mycket frön, så lite land.. confused.gif

jenny
Heda
Jag har satt liljorna och sått både ettåriga gräs och vallmo och ringblommor 'Triangle flashback' (hoppas att de är lika fina som på bilderna). Har väv över sådderna...daggsalvia och lejongap står ff i växthuset men dörren har pajjat (billigt med plastöverdrag) så nu är det en stor glipa in på nätterna crying.gif hoppas att det inte blir svinkallt !!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon