...... Är det någon som odlat svartrot i kragar ?? hur många rekomenderas att ha...?? (på höjden) Två, var otllräckligt, kanske tre ..... eller FYRA ! eller.............
pallemma
Virgo
27-11-2002, 14:43
hej, Eftersom svartrötter vill ha en djup och "lös" jord och de blir ganska långa om betingelserna är bra, så minst 3 kragar. Eftersom jorden kanske inte går upp till kanten så blir väl fyra bra.
Ann-Christin Lindberg zon II
28-11-2002, 10:37
Bra, jag har också funderat på just svartrötter i pallkragar. Jag har uschligt styv lerjord, så det är ju inte att tänka på i det "vanliga" landet. Kan också rekommendera rädisor, morötter och palsternackor i sand och gräsklipp - också de i pallkragar. De blir ytterligt rena, släta och perfekta! Man får dock vakta noga på med vattning i sanden - den håller ju inte kvar fukten så bra... Men ändå toppenresultat!
Ingrid på Västkusten
28-11-2002, 21:56
tjjaaaa-a enbart i Europa-pall då FUKT FUKT FUKT ärnåge som man kan ha lite svårt med i pallkrage av mindre modeschang.
Funderar Ingrid
Virgo
28-11-2002, 22:10
hej,
CITAT
tjjaaaa-a enbart i Europa-pall
va menaru? liten europa eller stor? Om man täcker insidan med plast botten med tidningspapper/markväv, så behålls fukten lite bättre. Täcker man dessutom ovan mark, så är lyckan fulländad.
Ann-Christin Lindberg zon II
29-11-2002, 08:36
Jodå, det är allt vanliga Europa-normalstora kragar, men jag hade missat att använda marktäckväv eller tidningar! Ganska dumt, för när jag skulle spika på lite "staket" för angbringande av fiberduk/fågelnät, så rasade sanden ut i skarvarna! Jag lovar bättring till nästa säsong!
Å så va ju sommarn sååååååååå HEEEET!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.