Jag fick ett antal eurofloristcheckar i julklapp av min man, som jag hade sparat till vårliga växtinköp(bl a rosor). Döm om min förvåning confused.gif när jag skulle betala med en del av dem igår, och biträdet på handelsträdgården sade att en av dem gickut den siste dec förra året...Men hon rådde mig att ringa till Euroflorist, eftersom det var flera än jag som kommit in med checkar som gått ut. Jag ringde först tfnnumret som stod på checken som gått ut, men där fanns ingen abbonent. Däremot hade jag kvar en annan check, med ett annat tfnnummer, och där kom jag fram, och fick det glada beskedet tummenupp.gif att om jag skickade in min check, skulle jag få en ny check i ersättning.
Det är kanske fler här som blivit drabbade/blir drabbade, så jag råder er att titta på era eurofloristcheckar, om där inte står ngt sista användningsdatum på dem tex - det stod det inte på min - och ni vet att det inte är så länge sedan de blev inköpta, be då affären kolla upp dem med pinkoden.Tydligen kan de se hur lång hållbarhet det är på checkerna. Då kan man ju också tycka att blomsteraffärer mfl inte ska hålla på checkar med kortare hållbarhet, eller iallafall kan de informera kunden om att hållbarheten inte är så lång, om det inte står ngt på själva checken.
Tfnnummer till Euroflorist:040-602 00 00