malin72
jo kommer ni ihåg det där vi sa var ogräs men jag sparade för att se vd det blev...vad heter den nu då??
den där som ni ritade bilder på som jag nu inte hittar bland trådarna längre unsure.gif så här ser den ut nu
[attachment=17914:år_2008_...__Large_.jpg][attachment=17915:år_2008_...__Large_.
jpg]
sen är det annat jag undrar över...
[attachment=17916:år_2008_...__Large_.jpg] vad kan det här vara som jag försöker få fram...
[attachment=17917:år_2008_...__Large_.jpg] och dom här bladen då?? säg inte att det är höstaster för dom har dom satt sig överallt crying.gif

[attachment=17918:år_2008_...__Large_.jpg]
Heda
Jag tycker att
1. ser ut som Judas penningar alt Månviol
2. Geranium, ngn Näva
3. ?
4. Kanske någon sorts Klocka ??

Maria S i Skåne
3:an och 4:an är väl samma växt?
Jag gissar att det är gullris!
stennie
Dom två sista tycker jag ser ut som mina drakmynta eller höstvädd...jag vet inte vilken som är vilken hos mig.. giggle.gif
malin72
[attachment=17937:ingenaning2.jpg]hej igen dom 2 bilderna som ligger sida vid sida är samma växt och det är den här vi talade om förrut[attachment=17936:april25.jpg]
sen en ensam bild på något sen är dom 2 sista samma växt som nu sitter här och där dunno.gif
spacepingo
Jag tycker det ser ut som löktrav, luktar den lite lökaktigt när man gnuggar bladen?

http://linnaeus.nrm.se/flora/di/brassica/allia/allipet.html

/Mimmi
malin72
CITAT (spacepingo @ 08-05-2008, 21:06) *
Jag tycker det ser ut som löktrav, luktar den lite lökaktigt när man gnuggar bladen?

http://linnaeus.nrm.se/flora/di/brassica/allia/allipet.html

/Mimmi

yes.gif japp där satt den...då ryker den imorrn...var bara skojj att se vad det blev av den, men ja det luktar lite lök när jag gnuggar blad men ännu värre när jag bryter av ett blad och luktar där rolleyes.gif men nu vet jag vad det är iallfall tack så mycket
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon