Hej,
jag råkade spara min julstjärna för ett par år sedan och började gilla den mer och mer när den blev som ett lummigt litet träd. Den har varit jättefin fram till nu...

Den började blomma (eller iaf fick den de vita kronbladen som den hade kring julen när jag först köpte den) för några veckor sedan, för att strax få verkligen jättefula blad över precis hela växten. Vartenda blad är brunt eller gult kring kanterna (som torkar). Även nya blad får snart detta utseende. Många blad faller av. Vad kan vara problemet?

Jag har haft lite problem med trips på mina växter nyligen men har inte sett några på julstjärnan. Den har ju dessutom giftig bladsaft så tripsen kanske inte alls angriper den tänker jag mig.

Är det någon som har någon aning om vad felet kan vara? Jag har inte planterat om den på ett tag men problemet kom så plötsligt att det verkar vara osannolikt att det skulle vara orsaken. Kan den få detta utseende av temperaturväxlingar? Det är möjligt att den blev lite torr vid något tillfälle, men då borde ju inte de nya bladen som kommer nu också bli fula.

Vore jätteglad om någon kunde ge mig råd!
Hälsningar, Linda