Full version: Dum fråga...
catlin
Den som inte frågar får inte veta nåt. I sista numret av Allt om Trädgård följde det med en bilaga från Rosenhagens Blomsterklubb. Massa växter i. MEN vadå? Går dessa o plantera nu?? Vissa vet jag ju att d funkar nu men allihopa? Försökte läsa mej till NÄR man skulle få plantorna om man beställde men hittade ingenting unsure.gif

Ni är säkert flera här som fått den så ni kanske kan bläddra o berätta för mej?!

Bor i södra dalarna o det kliar i fingrarna efter att få beställa wub.gif
Susanna
Hej!

Jag har också fått katalogen och blev lite sugen på att beställa, men då såg jag på tidigare inlägg här och där rekommenderas att man inte använder denna firma. Det är tydligen inte en plantskola utan en firma som sysslar med försäljning och förpackning. Men inte vet jag....! I ett av inläggen framkom att deras produkter inte håller så bra kvalitet. Så jag fortsätter nog nyttja mina gamla plantskolor!

Mvh
Susanna
catlin
Aha...ok. Tipsa mej gärna om andra plantskolor på nätet!!
cinacarina
Jag hittade på beställningssedeln:

"Vi skickar din order vid lämpligaste planteringstid med hänsyn till ort och väder"

Låter skumt...
Ingrid på Västkusten
Det är Bakker-varning på den!!!!

Hälsar Ingrid
Hasse_h
Förklara för en ovetande: "Bakker-varning"?
Ingrid på Västkusten
Bakker är en mkt oseriös firma som duperat svenska köpare sedan sjuttiotalet elelr längre. Lökar å knölar å perenner ocvh alt i grälla dator-förbättrade bilder!

Det mesta fel elelr ruttet etc etc - de var ju med i Gröna Rum för en två tre år sedan när Gunnel testade postorderfirmor.

Gör en sökning på Forumet på gamla diskussioner.

Hälsar Ingrid
stina
Rosenhagens blomsterklubb är med i Svenska postorderföreningen (om det nu har någon betydelse) vilket inte Bakker är.

Såg ni att AoT hänvisade till Rosenhagen på flera ställen i artikeln om vårlökar?

Får snart veta hur Rosenhagen är för jag kunde inte hålla mig och beställde lite. Ska rapportera om utfallet.
Mariann

http://www.rangedala-plantskola.se/
http://www.hortogreen.com/
http://www.cedergrens.com/
är väldigt bra plantskolor som har postorder försäljning.
Tittiluringen
min enda reaktion när jag fick reklamen var att det verkade dyrt och osäkert huruvida plantorna klarar transporten.

Ni som beställer kan väl rapportera?

Kram Tittiluringen smile.gif
lavendel
Hej.......Lilla fiskaregatans trädgårdsbutik har mycket att erbjuda....har glömt bort hur man fixar länkar......men det är bara att söka på namnet!
Lavendel
kerstin z5-6
Verberge

Oöverträffat betr lökar o knölar i priser sortiment , kvalite och service
gå ihop och beställ
90 eu = fraktfritt
nilla
Kerstin!

jag följde din rekommendation och gjorde en saftig beställning den 19/8.
Har inte hört ett ljud än... hur lång tid har det tagit för dej eller andra att få levererat?

Är otroligt sugen på att peta ner kejsarkronor, madonnaliljor, frittillarior ... ja, erkännes - jag drabbades av vild shoppingyra och beställde allt som jag hade planerat att ta pö om pö de närmaste åren rolleyes.gif

Gunilla
kerstin z5-6
Jag beställde ju före 20 juli -5 % rabatt smile.gif
De kommer att levereras med början sista veckan i augusti ..Gäller alla leveranser ...
Så jag räknar med att få mina nu på måndag -skrev du att du vill ha dem så fort som möjligt ? så borde de snart vara hos dig smile.gif
nilla
Å, vad bra! Hade missat det där med att dom började skicka ut nu.

Jag har stött på via mail, så förhoppningsvis förstår dom att jag går och väntar... av nån anledning ville inte formuläret ta emot mitt önskade leveransdatum. Hade ganska mycket strul innan jag fick det att funka så därför är jag lite orolig att det blivit nåt knas. Inga pengar har dom tagit än i alla fall.

Ser fram emot att få gräva ner alla fina lökar ( hur lång tid tar det att peta ner 100 krokusar? smile.gif )
Har redan förberett platser för dyrgriparna så jag hoppas verkligen dom dyker upp - toppentips var det, tack!

Gunilla
nilla
Oj, upptäckte just nu det här:
but we do not ship the bulbs to you before the end of August and not later then the end of November.

Slutet av november?! Kan det gå att sätta lökar då?
Har du fått dina Kerstin?

... börjar bli lite nervös, har lagt en alldeles för stor beställning för att riskera att den "fryser inne" ohmy.gif

Gunilla
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon