Full version: Ginkgo
Stevick
Har övervintrat några ginkgosar, som jag gladeligen lyckats med! Knopparna e så knubbiga o sprickfärdiga! Så jag e så glad! Det prunkar i växthuset nu!! biggrin.gif

Men, nu hade lite sidoskott vuxit ut, så dessa klippte jag av, eftersom de är formklippta... Dessa satte jag ner i lite jord, tror ni de kommer rota sig? eller behövs det massa hjälpmedel o så..?

Mvh Vickan
Orkidétjuven
Jag tror inte du kan rota sig utan hjälp, men man kan ju alltid prova. Om du lyckas så hör av dig smile.gif

Jag har flera st både friland och krukor.
Stevick
Jag har fem stycken, varav fyra sitter i en balkonglåda... de ser otroligt fina ut, förutom en som kanske har dött upptill, och självklart är det en i balkonglådan..

de har stått i jord i ca en vecka nu, o det har verkat bra... får se om det kommer rötter så småningom.. biggrin.gif
MariaS
Jag har lyckats rota sticklingar. Men det tog tid o tålamod. De jag lyckats med, har stått i ogödslad fuktig torv i skugga upp till ett år! innan de rotat sig!
Stevick
Men Maria!! så kan du ju inte säga!! det kan ju inte ta såååååååå låååååång tiiiiiiid.... jaja, de får stå där tills jag tröttnar tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon