Full version: Rotboken?
Virgo
Hur går det med din rotbok Cilla??
Kan det bli en julklapp?
Cilla
Tack för frågan! Det går bra med den, samlade ihop det mesta materialet i vintras och har dispositionen klar för mig nu när jag börjar skriva igen i november. Förlag verkar också kunna lösa sig, men julklapp kan det tyvärr inte bli. Ska försöka sikta in mig på vårmässorna nästa år men inte det heller är säkert. Det tar tid att få en bok tryckt och klar för distribution.
Eva Swahn
Jag har också tänkt fråga - men inte vågat! Vill inte stressa författaren. Så bra att du är igång och att ditt viktiga projekt inte rinner ut i sanden.

Min erfarenhet av bokproduktion är att alla vill ha sina nya alster klara till Bokmässan i Göteborg. (Se länk nedan.) Den äger numera rum i september.

Alternativt är att till Bokmässan ha en folder eller att boken presenteras i ett förlags bokkatalog där boken visas med bild på omslaget (som måste vara klart tidigare än illustrationerna inne i boken). Då kan man berätta att boken kommer ut till julhandeln.

Kruxet kan vara att hitta ett tryckeri, de vill ofta ha en lång framförhållning och deras apparater är numera så dyra att de inte får stå stilla. Men de stora förlagen har många goda kontakter.

http://www.bok-bibliotek.se/

Lycka till Cilla!
Cilla
Tack Eva - tja, då kanske man ska satsa på september då... 2004 alltså . smile.gif

Jag har själv inte bråttom med boken, men jag vet hur lång tid och när jag kan jobba med den, vilket är fem, kanske sju veckor i vinter. Blir den inte klar då fortsätter jag nästa period när jag har tid.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon