Full version: Såpbubblerecept
Gillan
Som sagt. Nyss hörde jag ett såpbubblerecept på radion. Det kanske är nåt för alla som tröttnat på att köpa såpbubbleburkar som alltid har en tendens att välta och rinna ut. Onödigt dyrt. Visst har jag med många använt diskmedel och vatten utan att det blivit riktigt lika bra som dem man köper. Men här kommer kanske lösningen. Jag ska i alla fall prova nästa gång barnbarnen kommer på besök yes.gif

6 delar vatten, helst regnvatten ( mjukt )
3 delar Yes diskmedel
1 delar sirap.....fråga mig inte vilken nytta det gjorde, för det missade jag

Hoppas nån får nytta av det
Aqvakul
Här finns lite mer....

http://www.spelochpyssel.com/pyssel/sapbubblor_recept.htm
Netha
En del recept innehåller glycerol och lite socker, tror det är för seghetens skull man har det.
Kanske sirap har samma effekt.
Gillan
CITAT (Aqvakul @ 09-05-2008, 09:26) *

Kul sida. Där fans ju lite mer än bara såpbubblor tummenupp.gif

CITAT (Netha @ 09-05-2008, 09:27) *
En del recept innehåller glycerol och lite socker, tror det är för seghetens skull man har det.
Kanske sirap har samma effekt.

Tack, det tänkte jag inte på biggrin.gif
Anic
CITAT (Gillan @ 09-05-2008, 09:22) *
Jag ska i alla fall prova nästa gång barnbarnen kommer på besök yes.gif

Du måste inte vänta på ditt barnbarn eller andra barn. Man blir aldrig för gammal för att göra sånt själv flirting.gif
Gillan
CITAT (Anic @ 09-05-2008, 13:18) *
Du måste inte vänta på ditt barnbarn eller andra barn. Man blir aldrig för gammal för att göra sånt själv flirting.gif

Nä, det har du alldeles rätt i Anic.........................jag är strax på väg ut för att ta årets första dopp i poolen.............kanske ska ta med en sats och ligga där och blåsa yahoo.gif
Anic
CITAT (Gillan @ 09-05-2008, 15:53) *
Nä, det har du alldeles rätt i Anic.........................jag är strax på väg ut för att ta årets första dopp i poolen.............kanske ska ta med en sats och ligga där och blåsa yahoo.gif

Åhh, det låter så härligt. Kan se det framför mig, ligga på en flymadrass och blåsa bubbler. bravo.gif
skogstroll
mysigt smile.gif fick oxå lust att göra såpbubblor... ska nog göra det sen när dammen är klar giggle.gif
Eva-Helene
Hmmmm.....undrar om vovven skulle uppskatta....... flirting.gif giggle.gif
Snigelhatare
Lite diskmedel och sirap i poolen, vad fräckt! Mycket stora bubblor blir det. Vad roligt att fjärta i poolen då!
aanderss
CITAT (Snigelhatare @ 09-05-2008, 18:11) *
Lite diskmedel och sirap i poolen, vad fräckt! Mycket stora bubblor blir det. Vad roligt att fjärta i poolen då!

hehehe
Lemonne

Hm.... Kanske ett lite roligare sätt att bekämpa bladlössen på. Fast jag ska nog skippa sirapen, för säkerhets skull.
*Stintan*
Bubbelpool tongue.gif
Gillan
CITAT (Stintan43 @ 09-05-2008, 23:30) *
Bubbelpool tongue.gif

rotfl.gif rotfl.gif .................Jag lovar, hade "lillstintan" här, fått bestämma, då hade det blivit det..............................bubblor,bubblor,bubblor............... laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon