Discogiraffen
...att man sätter en humle i växthuset?!? Någon tidigare ägare har planterat en humle i närheten av växthuset. Trevligt, tänkte jag förra året när den började titta fram. Men herregud..!! Den trasslade in sig i allt - och jag menar ALLT!!! Klibbig och klistrig och stört omöjlig att bli av med... Och nu börjar den komma tillbaka..!! -fear-.gif Jag klippte och klippte och klippte förra året, nu har jag lett ut den till en liten hemmagjord humlestång. Men plantera aldrigaldrigaldrig humle i närheten av någonting annat..!! Jag tror den har vilda planer på världsherravälde - tillsammans med mynta och mördarsniglar...
Monaxe
och pil...
johe71
CITAT (Discogiraffen @ 09-05-2008, 12:59) *
Jag tror den har vilda planer på världsherravälde - tillsammans med mynta och mördarsniglar...

äter mördarsniglar humle och mynta? om de inte gör det så tror jag du är något stort på spåren smile.gif
Eva i Höga
Håller verkligen med om detta, humle är ett himla gissel. Min man planterade in humle för han tyckte det kunde vara trevligt, växer ju så fort. Nu har vi humle överallt, klättrar upp i syrenerna och kväver dem och andra buskar också. Jag har klippt, rivit och dragit i flera år men vad hjälper det? Humlen ger sig inte! Nån som vill ha...??
*Ulrica*
CITAT (Eva i Höga @ 19-05-2008, 10:03) *
Min man planterade in humle för han tyckte det kunde vara trevligt, växer ju så fort. Nu har vi humle överallt, klättrar upp i syrenerna och kväver dem och andra buskar också. Jag har klippt, rivit och dragit i flera år men vad hjälper det? Humlen ger sig inte! Nån som vill ha...??
Ja, jag.... giggle.gif blush.gif

Men jag lovar att tänka mej för när jag planterar den.... rolleyes.gif
Eva i Höga
Du ska gärna få! Det är ju fler växter du ska ha av mig så kom ihåg detta när vi ses.
*Ulrica*
CITAT (Eva i Höga @ 19-05-2008, 11:04) *
Du ska gärna få! Det är ju fler växter du ska ha av mig så kom ihåg detta när vi ses.
kompiskram.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon