Orkidétjuven
Lisebergs trädgårdsdagar är Västsveriges största trädgårdsmässa och bjuder på en blandning av intressanta föredrag, utställare och vackra miljöer.

Ja iaf så står det så på lisebergs hemsida.
Var där en sväng idag fredag och kollade läget och det stämmer faktikst ganska bra med vad som står på hemsidan. Hade nog förväntat mig lite mer, men jag hade ganska kul och det fanns en de´l lite mer udda grejer även om det mest vanliga sommarblommor.

Flera gamla retropelargoner, dahlior, liljor, osv. Men mest sommarblommor. Även mycket trädgårdsrelaterat och ekogrejer och mat.

Kom iaf hem med en Drottningsko C reginae och en Pleione. Hade inte så värst mycket att röra mig med cashmässigt annars hade jag nog kunnat handla mer wacko.gif

Ngn mer som har varit där, vad tycker ni?

http://www.liseberg.se/Liseberg/Svenska/Li...SDAGARNA+NY.htm

Joakim
Monica M zon 4
Nyss hemkommen också! Det var inte lika många utställare i år som det brukar. Det fanns väldigt mycket sommarblommor och pelargonior. Jag fyndade en hel del. Lite pynt, lite perenner, lite matnyttigt. Saknar trädgårdsredskapsutställare och liknande.
Orkidétjuven
det brukar vara mer? Är det en årligt företelse de här dagarna?
Marie B
Ja, det har varit årlig mässa i 7 år eller nåt sånt. Håller med Monica, det var färre utställare i år. Jag saknade Derome som brukar vara där.

Det blev inte lika myket som det brukar men det kan ju bero på att man har lite mer i trädgården nu än de första åren, då jag nyss fått min trädgård.

Fick dock äntligen tag på citronverbena, som jag sökt i flera år! Och nu skall jag ta mig i kragen och gå med i TAG, Göteborgskretsen. Pratade med en jättetrevlig kvinna där, Märta tror jag hon hette. /Marie
Monica M zon 4
Citronverbena?!? Den missade jag! angry.gif Attans! Jag saknade också Derome men har som tur är inte så långt dit så jag ska åka dit en dag och shoppa.
Orkidétjuven
Vad är Derome för ställe ?
renate
Det var första gången jag var på Liseberg och jag tyckte det var trevligt.Derome sknade jag med,men jag handlade en del plantor hos Peter Korn.Citronverbena missade jag med,min har troligen fruset.
Hej Monika,vi var hemma kl 17:30.Vi stannade i Träslövsläge(heter det så)och handlade lite där med.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon