Full version: Luktärter i kruka?
Frideborg
Hej!
Har tänkt så luktärtor i kruka.
Går det bra? Har någon erfarenhet av det?
Det lär vara delade meningar om det.Vad tror ni?
mvh Birgitta W confused.gif
Rihane
Jag har haft luktärtor i en kruka på min balkong, det gick fint.
I år har jag inte fått mina förodlade att gro d010.gif Har idag sått direkt ute.
Men förr om åren har det gått jättefint tummenupp.gif
Fanny-Lo
Jag hade luktärter i kruka för första gången förra sommaren, och det gick jättebra! Se bara till att ha en djup kruka.
Frideborg
Tack!
Det var trevligt att höra.Jag blev lite brydd nämligen när jag köpte fröna på mässan.
Försäljaren sa att det inte gick att odla i kruka.Ni visar att det går.
mvh Birgitta W
Rihane
Hej igen,
Kom på en sak.
Jag har valt ganska låga sorter föregående år, som inte ska bli så höga . Dessutom var en bild på en av sorterna i kruka.
Har haft en del av dom hängande i balkonglåda som hängt på räcke.
I år provar jag en högre sort som ska bli 150 cm, inköpt på mässa wub.gif . (den som jag inte lyckats med att förkultivera ranting.gif ) Flamvialen, i icke luktärte-färger, däremot har grott, så något luktärtliknande får jag på balkongen.

Försäljare kan få något tomt i blicken och tystnar, eller utstöter något gutturalt läte, när jag nämner krukor och balkong. Jag blir inte fullt så övertygad över det dom säger i såna lägen angel_not.gif .

Tänk bara på att vara noga med jord och vattning när du ska ha i kruka.
Jag har lyckats ordna så att krukor och lådor klarat sig, med vattning av snälla släktingar, 2 ggr i veckan när jag varit på semester. Jag är en stor anhängare av stora krukor och vattenhållande kristaller tummenupp.gif , däremot har jag en övertro till hur många plantor det får plats med i en kruka happy.gif
Frideborg
Hej!
Kul att höra att du lyckats så bra med de rara små ärtorna.
Jag sätter nog dem både i kruka och på kolonilotten.
Tack igen för tips! rose.gif
Ha en bra sommar önskar Birgitta W bravo.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon