Full version: Trafikstockning
Bettson
Satt på motorvägen på väg hem i kväll. Tvåfiligt. Något hade hänt längre fram och det begriper man när alla bilar står stilla i höger körfält.

De allra flesta finner för gott att stanna i höger körfält också eftersom det annars tar längre tid när ma nväl kan åka en bit när man skall saxa också.

Kön var flera kilometer lång och det räckte gott med att släppa in påfarande från höger upp på motorvägen.

Och där sitter man och åker 2 meter i taget. Så kommer det någon och kör om ungefär 75 bilar för att sedan när det är helt flaskhals tränga sig i i höger körfält.

Hur brukar ni göra. Jag trycker sådant är lite oartigt. Stockholm kan jag tänka mig är en annan sak eftersom körfält där delar sig åt olika håll. Men här var det tvåfilig morotväg.

Lite irriterande tycker jag .
Ciczi
Sånt där beror lite på situationen men är det någon som gör som du beskrev så försöker jag täppa luckan framför mig så att inte denne kan smita in... har man gjort så så kan dom gott stå och vänta...

Ciczi
rahmat2
Har för mig att varje reaktion från andra bilister gör saken värre.

PS. I några andra länder har jag sett att det bli en lång tutande i sådana fall.
*Stintan*
Jag sitter nog i kön och grymtar lite och trummar på ratten och lyssnar på en talbok och undrar om alla som tränger sig förbi ska med flyget eller har bråttom till BB.
Bee
Om man tex ser en skylt att två filer går ihop till en om en kilometer eller vad det nu kan vara så förstår jag faktiskt inte varför alla måste lägga sig i högerfilen meddetsamma. Man kan väl köra i två filer tills det tar slut så att säga och väl framme vid ihopgåendet så saxar man.
En enda lång kö i högerfil och tom vänsterfil känns onödigt. Troligen tar det lika lång tid att komma fram men på något sätt känns det bättre att använda båda filerna så länge det går.

Just nu och några månader framåt har vi ett trafikelände av stora mått här i Göteborg eftersom dom reparerar Älvsborgsbron och vilka köer det är morgon o kväll! Alla filer är upptagna och saxning är ett måste.
Lilla Birka
I de stora städerna vet man att saxning är det som gäller. I landsortsstäderna är det alltför många som hytter med näven eller tutar om någon skulle komma före, eller försöka komma in i en avsmalnande fil. Man håller benhårt på sin "rätt" och sedan skäller man om "stockholmare"..............
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon