Whiskuchi
Jag och min man var ute och gick häromdagen. Då och då kom pustar av en underbar doft med vinden, maken undrade vad det var och jag svarade att jag trodde det var häggen som stod så fint i blom. Precis utanför vår tomtgräns har vi en hägg och jag skulle gå dit, köra näsan i den och njuuuuuta. Men... fanskapet luktade pommes frites! confused.gif Vad är det för märklig muterad hägg? Är det någon granne som hatar den och vattnar den med frityrolja? giggle.gif
Hur kan en hägg lukta annat än just hägg?
Christer i Falköping
Pommesfrites har jag väl aldrig känt att de luktar laugh.gif Men den har ju en helt annorlunda doft när man är en bit bort. Oftast tycker jag nog den luktar starkt av kattpiss om man går för nära, men en bit bort luktar den helt fantastiskt. I Tråvad finns det mängder med häggar och alla luktar olika har jag märkt. Där finns det även de som luktar gott när man står nära.
Christer.
Whiskuchi
Synd att jag inte bor kvar i Häggådalen, då kunde jag gjort en undersökning om olika häggar och deras doft wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon