Full version: Blomning i Botaniska
Skruttis
Ålägger alltid minst 1 besök om året i Botaniska trädgården i Göteborg. Det är en underbar park tycker både jag och maken. Vi har i flera år talat om att vi ska försöka ta oss dit när det blommar som bäst i Rhododendron-lunden.
Nu till saken, är det någon här som vet hur långt det är "gånget" i parken? g.gif
Vi har dryga 30 mil dit så det är inte så roligt att chansa.
Någon snäll person här inne som nyligen varit där och kikat och vill upplysa mig?
Tack på förhand.
Österläge
Har inte varit där i det senaste men om du går in på www.gotbot.se så kan du läsa om vad som är mest sevärt just nu, där står säkert rhododendronblomningen när den är igång! Eller maila dem, de brukar vara tjänstvilliga och snabba att svara.

Botaniska är verkligen jättefin, en av de vackraste i Sverige och tom Europa...

*stolt lokalpatriot*
Piccante
var där en kort sväng i går men just roddisar har jag inget minnet av för vi kollade mest på de övriga arterna.... magnolior, lökväxter (hela lökträdgården) och en hel del i klippträdgården blommade iaf.
Bassam
Dem blommar under juni men det är också bror på vädret. Det är bättre att du kan ringa och fråga före åker det. Carl Skottsbergs g. 22 A
41319 Göteborg
031-741 11 00
Lycka till, H :Bassam
Skruttis
thanks.gif
Tack snälla ni för era svar!!!
Jag ska kolla in webadressen och även höra av mig till dem. Attans om vi ska lyckas missa det hela i år igen.
Absolut att Botaniska är en av de finast parkerna. Den mångfald de lyckats med är verkligt svårslaget. Har hämtat en hel del inspiration från parken. Det hela blir ju inte sämre av att Göteborg är en väldigt fin stad med mycket trevliga invånare. blomma.gif
Återigen, tack för svar.
Starfight
Va en sväng på Botaniska idag, där är en del Rhododendron som blommar nu. Men det tar nog någon vecka till med värme innan det blir riktigt fint i Rhododendron dalen.

Tog lite bilder när jag va där med. http://picasaweb.google.com/niklas73/Botaniska02
Sussie F-Flower
CITAT (Starfight @ 16-05-2008, 20:35) *
Va en sväng på Botaniska idag, där är en del Rhododendron som blommar nu. Men det tar nog någon vecka till med värme innan det blir riktigt fint i Rhododendron dalen.

Tog lite bilder när jag va där med. http://picasaweb.google.com/niklas73/Botaniska02

Åhh, gud, så vackra bilder!
Roligt att se.

Tack för att du bjöd på det!
Skruttis
CITAT (Starfight @ 16-05-2008, 20:35) *

Vad härligt! Tack för titten.
Nu blir jag verkligt sugen på att åka dit, särskilt som här är +5, halv storm, regn och inget trädgårdsarbete möjligt.
Det får bli en resa, snart..... yes.gif
Starfight
Nu verkar det va hög tid att åka till Botaniska. Enligt vad det stod på GP idag så blommar det förfullt nu och även det fantastiska näsduktsträdet har börjat blomma.

Artiklen i GP
Skruttis
Tack för informationen! thanks.gif
Det får bli ett besök nu m a o.
Skruttis
Jippiiii yahoo.gif vi kom iväg till Botaniska i slutet på maj.
Delar med mig lite av hur det såg ut.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon