Krokodilen
Har två redigt stora plastkrukor med hål borrade i botten som jag tänkte odla tomater i på terassen. Fungerar det? Måste jag köpa fat att ha under? Och hur skyddar jag så inte myror kryper in i krukan genom hålen i botten?
Lady Hamilton
Det går utmärkt att odla Tomater i kruka på terassen Mitt förslag är att du köper ett fat att ha under krukan. Sedan fyller du ett lager med lecastenar som är flera centimeter tjockt och på det lägger du ett dubbelt lager med ex.vis fiberduk som får gå liet upp mot kanterna, sedan fyller du på resten med kopåpåse eller väldigt bra planterings jord Detta kommer att resultera i massor med sol mogna o goda Tomater yahoo.gif Lycka till

KURT
Det är viktigare att man har stor jordvolym (gärna 20l = hink) och bra gödslad jord. En tomat kommer att behöva så mycket vatten att myror ändå aldrig kommer att trivas där.
idipidi
Det beror på hur stor den är. smile.gif 12l tycker jag duger gott om du bara ser till att ha bra jord och/eller gödselvattnar ordentligt.
Fat eller inte beror ju på hur noga det är med att det inte får rinna lite vatten där den står.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon