Full version: Bilder
Adri-Anne
Om någon är intresserad, så har det nu blivit bilder.
Tack vare Annelie så fixade det till sig.
Så vill jag ge en förklaring till att jag insinuerade att på AoT var det mycket lättare att få in bilder.
Innan vi fick album här på Odla hade jag en del bilder på AoT. När vi sedan fick här tog jag bort bilderna från AoT, tänkte lägga dom här, men när jag skulle ha in dom funkade det inte.
Olika saker ivägen och jag kom aldrig till skott.
I somras hade jag äntligen skottat mig fram till beslutet att nu jäklar skulle det bli album av. Icke sa Nicke, det gick bara inte. Okej, skall Odla vara en sådan krångelpelle så får det vara då, då lägger jag dom in på AoT i stället.
Men då gick inte det heller!!!
Men så kom Annelie mig till undsättning och talade om att det var min dator som är hispig. Herre min jé , hur möe könstigheter och nymodigheter man ska ha i hövet.
Men nu funkar det. Lite har det kommit in, men det skall så småningom komma in mera, särskilt på rosor.
Annelie
Ahhaa! Kolla - jag tror hon kan det! tongue.gif

Det blev ju fint! Din damm gillar jag skarpt - den liknar faktiskt det dammprojekt som jag håller på med själv!

Kram på dig - ser fram emot fler bilder! wink.gif
Hasse_h
Många fina bilder! Gillar ditt damm-projekt, har ju också gjort något åt det hållet... (bilder finns i mitt album Perennrabatt). Fast jag vill också ha en liten fontän... rolleyes.gif

Kul att se, ser fram emot fler bilder nu när det lossnat! wink.gif tongue.gif
Kajsa
Hur gammal är din ros Louise Odier? Undrar då jag själv satte en sådan i
våras. "Sommarens sista ros" kommer nog bli en favorit hos mig.
Den gula kan det vara en Honungsros men dom blir riktigt höga?
Riktigt blåa trädgårdsmöbler var snyggt. rolleyes.gif
Fialotta
Härligt att få kika på dina bilder rolleyes.gif
Helt underbara rosor...bäst gillade jag myshörnan med
dom blåa möblerna, såg jättetrivsamt ut smile.gif
Dammen blir ju jättefin att titta på när ni fikar i hörnan,
dina änglisar gick inte av för hackor heller...mmm jag njöt wub.gif
Gunvor Nilsson
Hej Ann! Ja du lyckades till slut och fina bilder har du. Vad lummigt och fint du har, det ser verkligen ombonat och mysigt ut och dammen blev ju verkligen lyckad också!
Nu har du väl fått blodad tand, hoppas jag, så vi får lite fler bilder.
Den vita rosen med gul mitt - kan det vara en Nevada? Den påminner om den tycker jag.
Tack för titten! /Gunvor smile.gif
anne
wub.gif Tjusigt , tjusigt. Gillade rosorna, men har en gubbe som knycker datorn lika fort han ser att det finns rosor med i albumen. Fniss, fniss.
Trevligt att ha fått en kompis i trädgården tack vare er och albumen. Vill se mera. Hälsar Anne
ariana
Adri-Anne du ja tror ja skulle trivas i din trädgård
kul titta hur ni har grejat till det
Pionen var läcker och dessa möbler skulle man önska sig myshörnan du har du morgonsol eller vad
wub.gif
tusenskönorna i förra trädgården har inte sett sådana tidigare sprider de sig så mycket ohmy.gif
Adri-Anne
Hej på er och tack för alla svar. Det var ju roligt att ni tyckte om bilderna. Annars hade det ju varit bedrövligt.
Annelie. Var det "jag tror hon kan det" du syftade på, och den spanska räven som rev en annan räv.
Till alla er andra vill jag säga, att utan Annelie hade det inte blivit några bilder. Så henne är jag skyldig stort tack. Förresten, lycka till med dammen, sedan får du upp till bevis.
Hasse. Jo du, det är busenkelt att fixa en fontän. Inte är det dyrt heller om man jämför med mycket annat skrot man slänger pengar på. Så det är bara att sätta igång. Sedan är det upp till bevis för dig också. In med bild bara.
Kajsa. Louise Odier på bilden är 3-4 år. Nej den lilla rosen var inte Helenae. Detta är en liten sak som jag inte kan placera. Om den ändå hade doftat som Helenae.
Maudan. Ojoj, så mycket rosor du strör. Kan bara allra mjukast buga och tacka. Roligt att du tyckte om dom. Om du har lust att titta, har det kommit in flera bilder.
Gunvor. Tyvärr var det inte ljuvliga Nevada. Den är ju både stor och har så vackert böjda grenar. Denna ros var raka motsatsen, liten, spretig, doftlös och ynklig, men dom få blommor som var, var så här vackra.
Anne. Så du tyckte om rosorna. Ja det är du inte ensam om. Det gör jag med. Men man blir glad när folk tycker om det man har. Jodå, det har kommit in mera i albumet, så bara titta.
Ariana. Jo vi har nästan morgonsol. Tyvärr snor skogen dom tidigaste strålarna, men framåt 8-9-tiden tittar den fram. Jovisst, sju tusenskönor nedsatta i gräsmattan blev tusentals bara på 4-5 år, och det var precis vad jag ville ha.
Annelie
CITAT
Annelie. Var det "jag tror hon kan det" du syftade på, och den spanska räven som rev en annan räv.

Ja visst var det det smile.gif wink.gif

Och syftade mest till att trägen vinner - och det fixade ju sig till sist, vilket är himla roligt så att vi kan få njuta av dina fina bilder biggrin.gif

Har förresten lånat en digitalkamera så kanske blir det några bilder på mina projekt i helgen...
Annelie
Adri-Anne - nu har jag lite bildbevis på mitt pågående "plaskdammsprojekt" smile.gif

I albumet aug 03 finns lite nya bilder.

Fyrkanten ska fyllas med singel, och stenarna ska "knytas ihop" med lite stenmjöl. I hörnen i fyrkanten kommer det att planteras lite små växter.. vad vet jag inte ännu. Mitt i baljan kommer det att vara antingen en natursten med borrat hål i mitten = rinnande vatten över stenen, eller så blir det staplade skifferstenar med hål i mitten = mini vattenfall.... smile.gif

I den stora rundeln kommer det också att vara singel. Armeringsjärnen kommer att täckas utav murgröna och bli som 2 gröna pelare är det tänkt. Och som Pricken över i:et kommer jag att placera 5 stycken stolpar och klä med armeringsmatta, ca 2 m högt, längst den bakre delan av rundeln. Detta ska sedan kläs med klättrande växter som förhoppningsvis frodas och gör så att det blir en grön blommande vägg i bakgrunden!

Det kommer att bli så tjusigt så... hoppas jag smile.gif

Annelie
Ewa L
Adri-Anne!
Härliga bilder!!! wub.gif
Hur stor är din damm? Har en pytteliten på baksidan — ~Ø 1m och 1 dm djup. Än så länge har jag inte gjort något åt den utom "planterat" en blå porslinsgroda för att förhindra att hundarna dricker av vattnet. Fick just idag inspirationen att göra ett litet fall ner till den.
Går det alltså att sätta en liten fontän i en så liten damm? Med belysning? Vill ha!! tongue.gif biggrin.gif laugh.gif

Låter som ett lagom projekt att planera och dregla över i vinter.
Adri-Anne
Damm och damm fru Blom! Lägger man en vattendroppe i en fluglort,
blir det en damm då? tongue.gif
" Dammen!!" är ca. 40 djup och 50 i diameter.Det går alldeles utmärkt att ha fontän, den har skvalat och plaskat i ett kör sedan i slutet av maj/ början av juni. Fontänen har ljus, vi har bytt lampa en gång. Varken pump eller lampor kostar någon förmögenhet. Pumpen är inte större än en tändsticksask.
Det är bara att sätta igång. rolleyes.gif Lycka till. biggrin.gif
lisen
Jo du Adri-Anne, nu har du fått mig att vilja rusa ut och köpa rosor wub.gif .
Jättefina bilder, gav mig massor med inspiration. biggrin.gif
Tack för titten.

Lisen
Adri-Anne
Hej Hasse!

"Har jag gjort bort mig nu igen!!!" ohmy.gif
Ja nog fick du ett lustigt svar. Var inne just nu, en runda och tittade på olika album, även ditt. Där var ju dammen!! Det var ju den dammen som jag snodde idè till min. Så kommer jag här och ber dig lägga in bild och upp till bevis. wacko.gif Jag blandade dig ihop med en annan, när jag tittade på bilderna innan, tryckte på fel album och kom in på en annans . FLÅT!!
Nu skäms jag så , så nu skall jag gå och dra något gammalt över mig.
*Felix matte*
Vilka bilder! Rosor och katter och vacker natur wub.gif
Får nästan svindel av att se på Lofoten bilderna biggrin.gif
jag var livrädd när vi åkte över broar och vid branta stup
i nordNorge för många år sedan.
(har ju både "vattuskräck och höjdskräck) laugh.gif
Adri-Anne
CITAT (Felix matte @ 24-08-2003, 08:50)
Vilka bilder! Rosor och katter och vacker natur wub.gif
Får nästan svindel av att se på Lofoten bilderna biggrin.gif
jag var livrädd när vi åkte över broar och vid branta stup
i nordNorge för många år sedan.
(har ju både "vattuskräck och höjdskräck) laugh.gif

biggrin.gif biggrin.gif Då har du det inte lätt. biggrin.gif biggrin.gif
Det kommer snart mera . laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon