Full version: RENSA
joulanta
När rensar ni bort allt skräp från rabatterna? Höst eller vår? Jag har hört att perennerna klarar vintern bättre om man inte klipper ner dem på hösten. Utan låter dom vissna ner
Bor i norrland så jag har lämnat allt klippande till i vår för jag vill ju att allt ska klara vintern.
Jag har många sorter som klarar zon 5 fast vi har zon 7 jag har inte berättat för mina blommor vilken zon dom bor i.
kompiskram.gif
Fenja
Jag låter allt stå till våren, då tar jag bort döda växtdelar, men höstlöv och annat myllar jag bara ner, det är suverän jordförbättring wink.gif.
Mvh
Fenja
Tosan
JAg väntar tills jorden börjar torka upp litegrann, då tar jag bort allt dött samtidigt som jag drar upp ogräset.
Det är väl en väldans tur att växterna inte kan läsa, annars hade vi zonknäckare här uppe i z7 haft mycket tråkigare rabatter smile.gif
LindaA
Vi väntar till våren med att rensa.
Anna i Åkarp
CITAT (Tosan @ 11-05-2008, 23:10) *
JAg väntar tills jorden börjar torka upp litegrann, då tar jag bort allt dött samtidigt som jag drar upp ogräset.

Samma här.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon