Full version: Liten renovering
Knytt
I helgen renoverade vi äntligen vårt växthus.

Ut åkte alla cementplattor som stog på sniskan och badade i jord på botten och istället gjorde vi en ram av trä och en gång av gulmelerad sjösten.
I ena hörnet plattla vi en bit där vi har en hylla och plats för några krukor. Resten fortsätter vi med bäddar eftersom vi tycker det fungerar bra smile.gif

(På bilden ser man inte stenens egentliga färg ordentligt, ni får tänka er biggrin.gif )

Bettis
Kanonfint tummenupp.gif
Monaxe
Så fint det blev!

Men tänk vad olika vi tycker...jag har just bytt ut mina bäddar mot plattor, tyckte det var hopplöst med bäddarna och svårt att kunna utnyttja all plats. Odlar i år första gången i stora spänner, får se hur det går nästa år kanske bäddarna är tillbaka igen...

Men det blev fint hos dej i varje fall!
Knytt
Ja alltså, vi har alltid haft bäddar men med plattor i mitten wink.gif
Vi ska ha ganska många chiili- och paprikaplantor, och därför vill vi ha mycket jordutrymme smile.gif
Men i mina drömmar har jag ett jätteväxthus, gärna sexkantigt, med snygg plattläggning och en gungstol där jag sitter och njuter rolleyes.gif
Stevick
Jag ser ingen bild sad.gif
Knytt
Kanske var det dropshots som inte fungerande? Nu borde du iaf kunna se smile.gif
Stevick
Nu ser jag! Gud vad fräscht det ser ut!
Knytt
Ja jag är jättenöjd med sjöstenen, den dränerar på ett annat sätt än plattorna också så jag får inte vatten som står kvar vid vattning.

Dessvärre blev det ganska dyrt men jag försöker tänka att jag bara gör det en gång rolleyes.gif
Sassa
Sjöstenen ser ju jättefin ut, var fick du tag på den? Är det sån man köper i småpåsar?
Knytt
Ja det är det, 10 påsar *puh*
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon