Pius
Fick en påse gratisranunklar, det var nån tidning som hade erbjudandet som jag nappade på. Hade glömt bort det hela när det dök upp en påse i fredags.

Eftersom jag inte hade en susning om vad jag skulle göra med dem så började jag med att lägga dem i blöt och sen satte jag dem i en balkonglåda, eftersom jag inte kunde hitta en ledig eller rensad plätt i nån rabatt.

Har sökt här på forumet och såg nånstans att de behövde 20 grader, kan jag alltså förvara lådan i växthuset?

Kan jag ha dem i en rabatt och går de att övervintra utomhus här i zon 1? Eller är de lämpligare att odla i stor kruka?

Pius
Fenja
Jag satte mina i krukor utan blötläggning i växthuset och nu tittar de flesta snällt upp. Jag tror inte att de är vinterhärdiga utan bör tas upp och vinterförvaras som dahlior om jag inte minns helt fel...
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon