Full version: Vädret?
Rihane
Detta är en jag-vill-beklaga-mig-tråd-utan-innehåll.

Igår var det högsommarväder. coolgleam.gif Petunieplantorna hade slokat i värmen dagen innan.
Hög tid att plantera ut i balkonglådorna tänkte jag g.gif
Jag planterade så att sweatingbullets.gif svetten lackade. Klippte sist av allt ner tulpanerna, ville förbereda för att plantera resten ikväll och i princip känna mig klar och nöjd med vårens odling, lite olika perenner som ska växa till sig lite mer i krukorna bara. innocent.gif
Satt och njöt i värmen igår kväll. Gick nöjt och la mig d010.gif hade för säkerhetsskull iallafall täckt med fiberväv.
Vaknade kl 4.00 med ett ryck! fear.gif
Storm, lät det som -fear-.gif
Rusade och tittade ut.... duh.gif fiberväven gjorde sitt bästa för att rymma nono.gif . Jag svängde mig ut för att sätta fast den ännu bättre.

Idag är det runt 10-12 grader,jag har sett förödelsen av sönderblåsta buskdeler, tittade oroligt om några var mina plantor no.gif
Men plantorna verkar sitta kvar där jag satte dit dom, men lutar alla åt samma håll, i vindens riktning ranting.gif

Stod det inte på löpsedlarna att det skulle vara varmt i några dagar rtfm.gif

Hann jag med sommaren igår kväll när jag satt ute i värmen...?
KURT
Solen kanske inte hade läst löpsedlarna? Jag brukar t ex inte heller läsa löpsedlarna, 10-12 grader är mycket rimlig temperatur för årstiden.

Annars kan jag ju bara hålla med om att det är fint att gå upp vid 4-tiden på morgonen, vid den här tiden på året. Just vid den här tiden på året bör man ju verkligen inte missa soluppgången (eller för den delen solnedgången).
Alexander-VG-zon3
hos mig har det varit högsommar värme ,, och nere i skåne enligt mormor också hög sommar värme och rätt så torrt ( inte regnat nu på ett par veckor ,,kan det var ca 3veckor ) . i dag här i västgötaland har det blåst en hel del men ändå varmt . enligt smhi ska det ju nästa vecka i götaland bli +10c +15c på dagen och i natt lokalt med frost i väst-norra götaland och även i veckan inslag med snö i svealand .

läste nyss på smhi ,, Oskarshamn hade varmast i Europa med +28c !!!!
Rihane
Har lärt mig att kasta en getöga på löpsedlarna(trots att jag ogillar dom och vägrar köpa tidningar pga dom), någon gång händer det faktiskt saker som får mig att skynda mig att kolla att allt är väl med släkt och vänner....brukar kolla med "riktiga" nyheter först för att inte skrämmas. -fear-.gif

10-12 grader kan det vara i juli men i lördags var det högsommarvärme sweatingbullets.gif och omslaget skedde på bara några timmar. devil.gif
Det som retade mig är att jag brukar hålla koll på vädret på en site på webben, men av någon outgrundlig anledning var jag denna gång övertygad om att "löpsedlarna" måste ha rätt om vädret w00t.gif (varför dom nu skulle ha rätt om just det duh.gif ?)
Ingen av plantorna verkar ha tagit någon större skada,....ibland betalar det sig att vara noga, min make flinar lite åt mitt pyssel med avhärding och kånkande med blommor och täckning med fiberväv

.
I natt var det någon minusgrad men fiberväven var välförankrad och täckte bra.

Är mer nöjd idag stormen la sig framemot kvällen igår. Är ledig idag och har planterat resten av sommarblommorna.
Upptäckte till min glädje lite självsådd-akleja som jag flyttade på , stuvade om bland självsådda penséer.

Nu är det bara lite perenner kvar på tillväxt biggrin.gif
Ezereht
Här haglar det en massa, men inget regn.. är så konstigt. Ska man vattna då? Snustorrt överallt och haglet gör väl varken till eller från vattenmängdmässigt..men känns ju knäppt stå ute och frysa ihjäl å vattna... crazy.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon