Flyguy
Tanken var att jag skulle hitta en magnolia till mina föräldrar i Arvika, västra Värmland. Stellatan jag gav dom för några år sedan är numera min mors ögonsten i trädgården och jag får täta rapporter om knoppsättning, tillväxt och blom!
Nu är det dags att komplettera och jag skulle vilja få tag i en Merrill, helst efter resvägen eller åtminstone inom rimlig omväg.
Eftersom jag sjäv bor strax utanför Örebro innebär resvägen Karlskoga-Kristinehamn-Karlstad.
Ser Ni någon sådan magnolia i de krokarna så tipsa mig!

Tack! rolleyes.gif
Thomas Wahlqvist
Jag har frågat runt lite om eventuella spännande ställen för en trädgårdsnörd på sträckan Karlstad Kalmar men kammat noll.

Mystiskt
Annie-72
Jag har hört att det ska finnas en hejjare på Magnolia på Rud/Hammarö. HAr själv inte varit dit pga tidsbrist men det skulle vara spännande att besöka honom..//Annie
johannea
Då MÅSTE du åka till Stolpens Trädgård!!! Jonas är specialicerad på just Magnolia å har massor av sorter du inte hittar annars!!! tummenupp.gif Ligger 1.1 mil från kristinehamn på väg till karlstad vid Ölme stolpen, precis bredvid E 18, sök på Stolpens trädgårds så hittar du karta!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon