rosita
Vad händer med gurkplantorna? 2 av plantorna ser ut så här:

marmorerade gurkblad 002.jpg

marmorerade gurkblad 001.jpg

Lady Hamilton
Spinn fear.gif ..............
CillaM
Är det verkligen spinn Lady? Jag kan också tänka mig att det är näringsbrist, i form av järn, som saknas. När jag odlat gurkor de senaste åren har jag haft en kanna med rostiga spik tillsammans med vatten, som jag vattnat gurkorna med. Oj vilken omständligt mening detta blev, inte lätt innan hjärnan vaknat crying.gif
Lady Hamilton
g.gif ...jag tycker att det ser så ut Bäst att spola av plantorna med vatten slangen. Men självklart så skadar det inte att även slänga ner lite rostig spik i vattenkannan tummenupp.gif (själv tänker jag försöka hitta några rostiga spikar......)
rosita
Jag har aldrig sett spinn, men jag tror inte att det är det. I min bok står att undersidan blir vitprickig och det är de inte. Om det vore järnbrist, skulle väl alla gurkplantor se ut så här?
rosita
Har kollat i mina böcker och tycker nu att det liknar spinn i alla fall! angry.gif Nu ska jag behandla med såpvatten, så hoppas jag att det försvinner! rtfm.gif
Lady Hamilton
de gånger mina gurkplantor fått spinn shy.gif .......har de sett ut som på din bild EXAKT ninja.gif ...........bara att spola och hoppas........
Stevick
om man får spinn på sina plantor, räcker det att spola med vatten, eller skall man använda starkare preparat också?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon