Rosmarin
Hej!

I min trädgård ser det ut att bli ett riktigt bra hallonår i år 000.gif ( om inget katastrofartat inträffar förstås...). De frodas och blommar rikligt för närvarande.

Körsbärsträdets blommor liksom plommonträdets frös däremot no.gif så där verkar det inte bli någon skörd den här sommaren!

Hur ser det ut hos er andra? Vad frodas, och vad verkar mindre lovande?

Med vänliga hälsningar Rosmarin
Skogsbrynet
Hej här i Halland blommar har körsbärsträden blommat väldigt rikligt, äppelträden är enormt vackra med sina blommor i täta klasar.Vad det gäller hallon och vinbär ser det ut att bli ett bra bärår i år. Förra året var ingen höjdare, när det gällde alla bär och frukter, kanske mest beroende på den dåliga sommaren, men nu behövs regn. Vi kan väl hoppas på ett bra år nu i stället med lagom värme och sol och regn när det behövs.
Rosmarin
Ja, vad roligt att bärbuskarna "vill" i år. Mina jordgubbsplantor har också mängder av blommor såg jag igår!!!
Lotta22
Ja, det ser riktigt bra ut om man bara ser till blomningen. Men var är alla pollinerande insekter... här i Stockholm är det riktigt ont om bin, humlor och blomflugor. confused.gif
Rosmarin
CITAT (Lotta22 @ 15-05-2008, 09:48) *
Ja, det ser riktigt bra ut om man bara ser till blomningen. Men var är alla pollinerande insekter... här i Stockholm är det riktigt ont om bin, humlor och blomflugor. confused.gif

I Frankrike är detta ett stort problem. T.ex rapsfälten besprutas så hårt att c:a 50% av alla bin har strukit med, och säkert många andra insekter också!!! rtfm.gif
Talas det om detta i Sverige? Vart är vi på väg egentligen?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon