Full version: kyl-ledsna
jenniepennie
[attachment=18159:ampel2.jpg]

Vad gör jag med den här stackaren, som har fått sig en nedåt-noll-knäpp? Klippa ned? Stoppa i ett varmt bad? Ne...

Oj, blev visst nåt fel...
Åsa, mälardalen zon 2
Häng den gärna ljust men svalt typ +10-15C (+man kan duscha den med en fin dimma fisljummet vatten som lite hjälp), men låt den annars vara och iaktta vad som överlever, det som dör kan man klippa bort.

lobelior är ganska köldkänsliga så går det nedåt +5 under nätterna eller kallare bör man nog ta in dem under nätterna.

Alexander-VG-zon3
CITAT (jenniepennie @ 13-05-2008, 15:09) *
Vad gör jag med den här stackaren, som har fått sig en nedåt-noll-knäpp? Klippa ned? Stoppa i ett varmt bad? Ne...

Oj, blev visst nåt fel...

vänta bara ,, låt den stå där den är och ev bara flytta den om det blir kallt igen . många sommar plantor kan bli chockade av låg temp men sedan återhämta sig , den verkar bara var kylskadad och inte frostskadad . kylskada kan växter återhämta sig ifrån . mina egna förra sommaren fick sig också en knäpp ett par nätter neråt och under +5c men dom återhämtade sig och började sedan blomma som vanligt igen ,, vattna den med ljummet vatten och ta hand om den som vanligt det gjorde jag .
jenniepennie
Tack för svar! Tog in dem inatt. Råkade bara somna lite tidigare än tänkt kvällen innan. Hade annars planerat att ta in dem. Dålig matte.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon