Netha
Att matpriserna har gått upp har jag väl märkt, senast idag då jag såg att ICA höjt mjölkpriset med 90 öre/l

men att Schalottenlöken kostar 100kr/kg ... det tycker jag är helt åt skogen.

Gul lök kostar 8,90kr/kg.
Mollis
Det är ju helt galet! Och jag tycker att det är så larvigt att tv-kockarna alltid ska hålla på med sina små jäkla Schalottenlökar, de funkar lika bra med vanlig gul lök tycker jag.
Netha
CITAT (Mollis @ 13-05-2008, 16:36) *
Det är ju helt galet! Och jag tycker att det är så larvigt att tv-kockarna alltid ska hålla på med sina små jäkla Schalottenlökar, de funkar lika bra med vanlig gul lök tycker jag.

Jag har använt schalottenlök i massor, tycker den är så god att grilla.
Har inte förrän i januari tänkt på att kolla vad den kostar. ... då var priset 60kr/kg.
Men hädanefter ska jag bojkotta den. thumbdown.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Det finns fler svindyra saker i matbutiken som man undrar vem som köper men tydligen finns det de som köper vad som helst oavsett pris. Våran ICA butik på orten har byggt om och moderniserat (nu hittar man kostikheter som boaormskött och dyl) och när jag var där och tittade i kyldisken där man hittar exotiska frukter och konstigheter så hittade jag en liten inplastad förpackning med runt 15st tagetesblommor, på lappen stod ätlig blomma och priset 40kr rotfl.gif
Netha
Herreje ... tagetesblommor 40kr ohmy.gif laugh.gif

Jag kollar normalt priser men lök tror man ju ska vara sååå billigt.

Cathis
CITAT (Netha @ 13-05-2008, 16:45) *
Herreje ... tagetesblommor 40kr ohmy.gif laugh.gif

Jag kollar normalt priser men lök tror man ju ska vara sååå billigt.

Haha jag håller på att odla till mig en förmögenhet hemma, skulle satt
alla tagetsfröerna verkar det som rotfl.gif
Netha
CITAT (Cathis @ 13-05-2008, 16:48) *
Haha jag håller på att odla till mig en förmögenhet hemma, skulle satt
alla tagetsfröerna verkar det som rotfl.gif

Hör efter med din ICA-butik ... kanske får du sälja till dem. rotfl.gif
skogstroll
idag när jag var ute på stan o gick fick jag syn på en blomaffär som sålde en tomatplanta som iofs var nån meter hög med tomater på... för ca 300 kronor... jösses...
Cathis
CITAT (Netha @ 13-05-2008, 16:50) *
Hör efter med din ICA-butik ... kanske får du sälja till dem. rotfl.gif

Kanske vore en idé för att dryga ut kassan rotfl.gif rotfl.gif
Tezzla
CITAT (Netha @ 13-05-2008, 16:28) *
men att Schalottenlöken kostar 100kr/kg ... det tycker jag är helt åt skogen.
Gul lök kostar 8,90kr/kg.

Ja, det är inte klokt! Jag höll på att få slag häromdagen då jag var och handlade. Plockade en ganska stor påse scalottenlök tills jag råkade se kilopriset -fear-.gif Det bidde ingen schalottenlök efter det.
Thomas Wahlqvist
ICA är helknäppa med sina vitlökspriser , jämför med andra så får ni se.
Thomas Wahlqvist
ICA är helknäppa med sina vitlökspriser , jämför med andra så får ni se.
Pirum
Tomater ville de ha långt över 100kr kilot på hos konsum, om man köpte 250g-paket visserligen, jag tycker en del priser skenar fasligt högt.

Annars är ju lök en krydda man ska vara varsam med, man klarar sig med lite, så per maträtt blir det inte så dyrt smile.gif Värre då om man ska göra något med tomater, och det lätt går åt ett kilo sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon