Full version: chockad & lättad
Boxer
Vi har hantverkare hemma som gör om toaletten. Det är snickare, elektriker, målare och rörläggare som kommer och går under ett par veckors tid.

När jag kom hem från jobbet idag var min katt inte inne och han kom inte heller när jag ropade.

Han är aldrig längre bort än en tio sekunders språngmars. Därför blev jag ordentligt fundersam.

För en kvart sedan gjorde jag ett nytt försök men utan resultat.

En liten stund senare kom min bättre hälft på var han skulle kunna vara... insnickrad UNDER GOLVET PÅ TOAN!!! -fear-.gif

Jag sprang in och ropade...och hörde ett hjärtskärande Mjauuu! -cry-.gif

Fram med skruvmejsel och upp med två plankor, tog ett par minuter men kändes som timmar. Efter en stund kikade en dammig men välbehållen kisse upp och undrade vad vi ville.

Nu ligger han i soffan och tvättar sig wub.gif

Wilmer
Förlåt att jag skrattar.. Men hu så hemskt stackars kisse!! Stackars matte trostar.gif Jösses, hur kom ni på att han kunde vara där, är det en innekatt?
pejori
Stackars katt och stackars dej. smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif
En faslig tur att det gick som det gick. Hur dom har kunnat missa katten, förstår jag inte. confused.gif
Boxer
CITAT (Wilmer @ 13-05-2008, 22:48) *
Förlåt att jag skrattar.. Men hu så hemskt stackars kisse!! Stackars matte trostar.gif Jösses, hur kom ni på att han kunde vara där, är det en innekatt?

Det är helt okej att skratta. Kommer också att göra det i morgon och sambon skrattade hela tiden för han är mycket coolare. coolgleam.gif Han får gå in och ut som han vill.

Min sambo hörde ett krafsande ljud i andra änden av huset och la ihop 1+1. yes.gif
Johanna O
Usch vad hemskt! Stackars kise, tur ni hittade honom dock!

Hantverkare! De är min fasa! Fasar för att de en dag råkar släppa ut min kise när jag inte är hemma........

såg på ett amerikanskt animal-rescue program om en liten valp som råkade bli inlåst ungefär som er katt! Fast lite värre, då han hamnat i ett litet utrymme under en källartrappa utomhus som hade gjutits igen...... Räddningen var att en av arbetarna tyckte att han hörde nåt gny under trappan. Så de fick bila upp trappan och till slut kom en liten, rädd och smutsig valp ut i dagsljuset!

Myosotis
fear.gif Så hemskt!!

CITAT (Boxer @ 13-05-2008, 22:53) *
...sambon skrattade hela tiden för han är mycket coolare. Han får gå in och ut som han vill.

Tur att du är så snäll mot din sambo i alla fall... inte alla som får komma och gå som de vill... rotfl.gif
Boxer
CITAT (pejori @ 13-05-2008, 22:48) *
Stackars katt och stackars dej. smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif
En faslig tur att det gick som det gick. Hur dom har kunnat missa katten, förstår jag inte. confused.gif

Vår katt är grymt nyfiken på allt nytt som går att krypa in i.

Medan hantverkarna varit på lunch måste katten ha passat på att utforska de nya roliga "mushålen", och sedan när snickaren kommit tillbaka igen har katten hållt sig undan där nere i mörkret. Snickaren gjorde klart med plank och isolering utan att kissen vågade säga emot. flirting.gif
Fenja
Katter och deras förmåga att krypa in i, under, över och snoka överallt! duh.gif Tur att ni hittade kissen i alla fall!
Mvh
Fenja
Boxer
CITAT (Myosotis @ 13-05-2008, 22:57) *
fear.gif Så hemskt!!
Tur att du är så snäll mot din sambo i alla fall... inte alla som får komma och gå som de vill... rotfl.gif

duh.gif a0a.gif a0a.gif a0a.gif a0a.gif a0a.gif a0a.gif a0a.gif a0a.gif
(fast ibland rymmer han till grannen med åkgräsklipparen. naughty.gif )

Ps. Sambon alltså!
pejori
CITAT (Boxer @ 13-05-2008, 22:59) *
Vår katt är grymt nyfiken på allt nytt som går att krypa in i.

Medan hantverkarna varit på lunch måste katten ha passat på att utforska de nya roliga "mushålen", och sedan när snickaren kommit tillbaka igen har katten hållt sig undan där nere i mörkret. Snickaren gjorde klart med plank och isolering utan att kissen vågade säga emot. flirting.gif

Ja det är ju så spännande med hålor att krypa in i om man är katt.
här är det väskor som står högt i kurs naughty.gif
Boxer
CITAT (Fenja @ 13-05-2008, 23:02) *
Katter och deras förmåga att krypa in i, under, över och snoka överallt! duh.gif Tur att ni hittade kissen i alla fall!
Mvh
Fenja

smile.gif

Ja, det känns som jag hellre skulle dö själv utan min katt

CITAT (pejori @ 13-05-2008, 23:04) *
Ja det är ju så spännande med hålor att krypa in i om man är katt.
här är det väskor som står högt i kurs naughty.gif

Aha! En globetrotter
Wilmer
Jag fnissar än.. En sån fin pisse förresten. Förstår om han inte vågade fram när de började banka och ha sig, klok katt. tummenupp.gif
Boxer
Tack alla för goa inlägg! Nu ska jag ta med mig "dammråttan" in i sängen och gosa=klia magen. wub.gif
Wilmer
Mys! Hälsa från mig wub.gif
pejori
CITAT (Boxer @ 13-05-2008, 23:05) *
smile.gif

Ja, det känns som jag hellre skulle dö själv utan min katt

Aha! En globetrotter

japp...
från början fick man muddra gästerna innan dom gick tummenupp.gif
nu styvt 10 kilo senare, är det ingen som missar barlasten naughty.gif
Wilmer
En av stallkatterna har som ovana att kliva i mina ikeakassar som jag laddar med hö när de ligger tomma. Sedan får jag skrämselhicka (katten med) när jag sliter upp den "tomma" kassen och den väger endel, samt att den "lever". Det med hjälp av en katt som försöker sno sig ur ikeakassen, lika rädd är katten med varje gång...
DragonLady
CITAT (pejori @ 13-05-2008, 23:13) *
japp...
från början fick man muddra gästerna innan dom gick tummenupp.gif
nu styvt 10 kilo senare, är det ingen som missar barlasten naughty.gif

rotfl.gif rotfl.gif har också sådan barlast hemma.. rotfl.gif håller på o bygger damm och han ska promt in under dammduken hela tiden... smidigt som ett kylskåp får han ju inte vänt där under rotfl.gif wub.gif

Vilken sagolik tur att ni hittade pyssen, Boxer... vilken mardröm.. tänk om ni hade kaklat sos.gif
Gillan
Ja, dessa katter! De ska in och undersöka varendaste liten vrå. Och tysta som möss är de också så länge de inte vill märkas. Vi lyckades med bedriften att stänga in våran Main Coon under huset ett år när vi skulle stänga igen "vädringsluckorna" i husgrunden en höst. Vi kunde inte förstå vart han tagit vägen eftersom han aldrig gick från gården. Innan vi fann honom och dessutom fick ut honom var vi utmattade av, först oro, sen svett av jobbet med att locka honom ut från detta trånga hål. En Main Coon är stoooor giggle.gif .

Förstår att du blev så starkt berörd...................hoppas du börjat småle åt händelsen lite smått nu biggrin.gif
Boxer
CITAT (Gillan @ 14-05-2008, 07:46) *
Förstår att du blev så starkt berörd...................hoppas du börjat småle åt händelsen lite smått nu biggrin.gif

Nu skämtar jag rått, men med klappande hjärta wub.gif naughty.gif
A-C E
Hej!
Skönt att pissen mår bra.
Var med om att en katt blev instängd i ett kylskåp(ej med flit), när en i den familjen skulle ta ett glas juice- hoppade till denna persons förskräckelse katten ut ur kylskåpet.

Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon