CITAT (Ingrid Zon3 @ 14-05-2008, 19:27)

Ja, det är mitt intryck men jag har inte kollat jättenoga. Jag har en granne mittemot som "dammsuger" både löv och gräsklipp. Eftersom han är 80++ är han ursäktad, men han håller på i timmar. Medan jag räfsar ihop mitt på en kvart (i den mån jag räfsar). Det kanske beror kanske på ambitionsnivå. Och det tar väl sin tid att tömma ut löven ur behållaren och så.
Hihi, vilka olika erfarenheter man kan ha. Jag suger upp mina löv på ett par timmar med sugen, istället för ett par dagar med krattan. Det beror förmodligen på hur mycket man har att kratta också, och vad man har att kratta. Och visst tar det sin lilla tid att tömma behållaren, men i gengäld så är löven finklippta och passar ypperligt att lägga i rabatterna som vinterskydd och näring. Sen förmultnar de så fint och man behöver aldrig bekymra sig för att ta bort dem.
För mig har det inte något med ambition att göra. Jag kan helt enkelt inte kratta längre pga att mina armar inte klarar det. Om jag jämför med tiden innan jag slutade kratta, så är tidsvinsten ändå enorm
edit.ordfel