Helenavborg
Ni som inte röstade under Älvsjömässan vet väl om att ni kan göra det på Rosens Dags hemsida: www.rosensdag.se. Sidan har varit under uppbyggnad men börjar nu bli klar. Där finns alla rosorna presenterade både med bilder och texter.
Eva i Höga
Jag har inte röstat men såg i någon tidning att det är tid kvar. Ska givetvis rösta men har inte bestämt mig vilken det blir, har många favoriter.
Kajsa
Det blev The Fairy, denna vanliga, billiga lilla blomtokiga ros

Den klarar min kalla, blåsiga framsida galant, fryser aldrig ner, generös och jättesöt rose.gif
Jag har satt tre nya i vår
Christina i Taxinge~
Jag röstade på mässan - tror det blev Aïcha....
Velade mellan ett antal rosor, så jag är inte 100% säker på vad det blev: sleep.gif

Men Aïcha är suverän så jag tror det vart den.
renate
Jag röstade i kväll,det blev Louise Bugnet.
Mejal
Jag röstade på St Nicholas. Den är underbar. Sjukdomsfri, tålig och blommar länge. Synd bara den har så fånigt namn.
AnnammA
CITAT (Kajsa @ 14-05-2008, 10:06) *
Det blev The Fairy, denna vanliga, billiga lilla blomtokiga ros

Den klarar min kalla, blåsiga framsida galant, fryser aldrig ner, generös och jättesöt rose.gif
Jag har satt tre nya i vår

Verkar vara lätt att ta sticklingar på också...Har lyckats med sticklingar på "Fairy" från sommaren 2007...Än så länge överlevare...(Sticklingarna är tagen från en rätt så stor buske i vår trädgård, planterad på 90-talet...(Men jag har nog inget bildbevis...)
Och vet du vad, Kajsa, "Fairy" är skapad av Ann Bentall, som i Pembertons anda skapade(eller introducerade?) "Buff Beauty"...

Än så länge har jag inte bestämt mig för vilken ros jag ska rösta på...

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon