malin72
jo i går när jag var på en promenad så såg jag denna vid strandkanten...ingen aning om vad den har varit med om unsure.gif men vad är det för fisk???
[attachment=18177:DSC00021.jpg]
[attachment=18178:DSC00022.jpg]

[attachment=18179:DSC00339.JPG] a0a.gif jag hade med mig Nyutslagenros och hon hade tydligen fått med mig på bild med whist.gif
Sussie F-Flower
Ser ut som en brax, tycker jag.

Skräpfisk, tycker jag. Men jag vet att vissa äter den, och tyskarna älskar den...
Lars-Olof Arvids
En braxen ser det ut som. Den har högre kroppsform och mörkare fenor än de flesta andra karpfiskar.

Olle
malin72
aha tack!! så vi har brax här, tur att man inte fått dom på kroken någon gång då!! Kul då vet jag tummenupp.gif
KURT
Vi har väl 52 eller 53 arter sötvattensfisk i SVerige, tyvärr vet de flesta av oss alldeles för lite om dem.
malin72
CITAT (KURT @ 14-05-2008, 11:09) *
Vi har väl 52 eller 53 arter sötvattensfisk i SVerige, tyvärr vet de flesta av oss alldeles för lite om dem.

´

ja och jag är väl en av dom som vet för lite om alla vi har blush.gif jag undrar vad det är som hänt med den.....fisken alltså
KURT
Vanligaste orsaken till att man hittar enstaka döda fiskar är fiskare som lämnat dem. Sedan sker det ju också mera udda händelser .
malin72
CITAT (KURT @ 14-05-2008, 12:23) *
Sedan sker det ju också mera udda händelser .

w00t.gif a0a.gif a0a.gif a0a.gif nämen guuuuud vilken upplevelse giggle.gif
Orkidétjuven
Nästan som den gången jag hittade en stor gädda mitt ute iskogen med minst 1 mil till närmsta stad, Misstänker gjusen med. En annan gång såg jag hur en gjuse tog en fisk ifrån en kille som fiskade, dök ner och snodde fisken på stranden bakom killen. Det såg ganska kul ut biggrin.gif
rosa312
CITAT (KURT @ 14-05-2008, 12:23) *
Vanligaste orsaken till att man hittar enstaka döda fiskar är fiskare som lämnat dem. Sedan sker det ju också mera udda händelser .

bravo.gif rotfl.gif underbart, jag dööör, fast det var nog kanske tur att den landade på armen...........
Huggorm
En kompis till en kompis fick en fisk i huvudet när han var ute och åkte motorcykel, det var visst fjäll kvar på hjälmen efteråt som bevis.

På tal om fisken så skulle det ju kunna vara en björkna också, fast storleken tyder väll på att det är en braxen
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon