Full version: Vallmo
mona_g
Är det okej att flytta på en vallmoplanta, när i så fall ska det göras. Antar själv att bästa tiden kanske är just nu. Det är en otroligt vacker vallmo med ljuslila kronblad och svart mitt. Är inte någon hejare på Vallmo, men ett gryende intresse eftersom det har dykt upp så vackra sorter i min trädgård under sommaren, vilket för övrigt är första sommaren i en gammal trädgård, mycket intressant och givande. Vill också gärna försöka föröka just denna färg, väntar på att frökapslarna ska torka på plats, går det att ta av dem tidigare och torka inomhus? unsure.gif smile.gif
Exotic
Jag har flyttat och det har gått bra för mig,sen säger man att det gror bättre om frökapslarna får sitta till dem är helt torra rolleyes.gif laugh.gif smile.gif
Men det låter härligt att få se vad som kommer upp.......... och jag är älskare av vallmo wub.gif wub.gif
Lycka till smile.gif
Adri-Anne
Inget problem att flytta vallmon nu. Men gräv djupt, den har en ordentlig pålrot. biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon