hjärtegull
Jag har två stycken tomatplantor som bär knopp båda två, och den ena plantan börjar visa utslagna blommor nu.

Dom skulle dock behöva sättas över i större krukor, är det någon fara att göra det när dom blommar, eller är det dumt?

Kikade på tomatsidan, men kunde inte hitta något angående det. Någon här kanske har erfarenhet?
DragonLady
Jag har gjort det och de har gått bra.. vet inte varför de inte skulle klara det.. confused.gif
hjärtegull
Äh, tänkte om dom blev sura över att man störde dom när dom blommar eller nåt. När jag planterade om mina tomater som jag dragit upp själv så belönade dom mig med att se ut som sura disktrasor i ett dygn innan dom återhämtade sig giggle.gif
DragonLady
Undrar varför.. när jag planterade om mina så såg de likadana ut.. dvs. att de inte växte på ett tag men slokade gjorde de inte dunno.gif

... såg idag att jag fått 2 tomater på en planta yes.gif shy.gif
hjärtegull
Grattis till förökningen : )

Vet inte heller varför dom slokade faktiskt : / hade en förtvivlad kund in i butiken häromdagen som sa att hennes tomatplantor brukar dö knall och fall när hon planterar om dom, men ibland hade hon tur och några klarade sig.

Kanske har något att göra med att man inte sätter dom tillräckligt djupt? Eller att man har klämt stjälken när man planterat om dom, och dom är lesna p.g.a det?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon