mina löjtnatshjärtan syns inte i rabatten. Klippte bort de vissnade bladen idag. Men inte några nya skott...
Var har de försvunnit
Brukar inte sådana växer vara tidiga..
Jag planterade dom hösten före, så de har växt till plantor förra sommaren. Vi har inte haft så varmt här nu, typ ngn plusgrad bara....
men lupinerna har börjat gro iaf..
Aqvakul
14-05-2008, 21:34
Löjtnntshjärta är tidiga, men du bor väl i Kiruna och får nog h lite tålamod ytterligare. När de väl sätter fart så går det väldigt fort....
Tosan
14-05-2008, 21:59
Mina har börjat få knoppar redan. Har sorken varit i farten? De brukar ju komma upp innan snön smält, fryser ner och kommer tillbaks.
Maria82a
14-05-2008, 22:16
kanske har något att göra med att dom är i soligt läge... Eller att de e köpa från bakkers, och hade dålig kvalite... samma som liljorna kanske..de som blommade kom inte tillbaka nästa år utan bara de som inte hade några blommor...
lolo
14-05-2008, 22:21
Jag tycker att du ska ha lite tålamod, jag bor själv utanför Umeå och så här års brukar de inte ha hunnit upp än till skillnad från släktingen fänrikshjärtat som ju växer så fort snön tinat bort.
Tosan
15-05-2008, 19:38
Mina är åxå från bakkers, fast för flera år sen... De står mot en södervägg under takfoten och blir rena monstren här i Lycksele, zon7... Hoppas dina dyker upp snart.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.